שימושי אינטרנט וסמארטפון לגיל השלישי

שימושי אינטרנט וסמארטפון לגיל השלישי

שתי תופעות רבות משמעות קרו בעשורים האחרונים במקביל : תוחלת החיים התארכה מאוד ובמקביל, חלה בשני העשורים האחרונים מהפכה טכנולוגית של ממש, ששיתה את חיינו מקצה לקצה. אנשים מבוגרים מתקשים בלמידת טכנולוגיה חדשה והרבה פעמים נשארים מאחור. בעולם הטכנולוגי של היום מדובר לפעמים בניתוק של ממש – מכלים יום יומיים בסיסיים כאינטרנט וסמרטפון. יחד עם זאת, יש הרבה ישומים , אתרים, רשתות חברתיות ותוכנות שמאפשרים שילוב מותאם של בני הדור השלישי במדיות התקשורת החדשות. בארץ, מעל 800 אלף תושבים נמצאים בגיל הזהב (כלומר, מעל גיל 62). השימוש שלהם באינטרנט, למשל, עולה בהתמדה בשיעורים ניכרים כשגם ילדיהם מבינים שאפשר להשתמש באינטרנט ובסמרטפונים ובגאדג'טים אחרים כדי לאפשר להם קשר עם בני משפחה וחברים, להנגיש להם מידע חשוב, לתת להם תמיכה רפואית וגם תעסוקה.

אפליקציות נגישות

הדבר הבולט ביותר בתחום האפליקציות והישומים לבני הגיל השלישי הם הניסיונות לשפר את הנגישות ונוחות השימוש למי מתקשה בראיה או בשמיעה או סתם למי שרגיל לעיצובים יותר 'שקטים' ופונטים גדולים. חשוב לציין שאפילו מערכת ההפעלה חלונות 8 של ווינדוז נותנת לזה מענה לא רע – עם אופציה להגדיל את הפונטים ואת סמן העכבר. גם הטאבלטים למיניהם נוחים לשימוש, למי שהתרגל לשימוש במגע האצבע וניתן להגדיל בהם את הטקסט לגודל אופטימלי עבור כל משתמש. יש מספר אפליקציות מהארץ ומחו"ל שמגדילות את הנוחות באמצעות זכוכית מגדלת. האפליקציה קול עברי – המתרגמת כתב לדיבור. אפליקציית "ביט איט" מאפשרת  הפעלת הטלפון באמצעות פקודות קוליות, כולל שליחת מיילים והוצאת שיחות. Read2Go היא אפליקציה לאייפון שמאפשרת קריאת ספרים מתוך המסך, בגדלים משתנים ותוך אפשרות לסמן ולהדגיש את הטקסט לנוחות מירבית, במיוחד כשקוראים טקסט עיוני – מקצועי.   

אפליקציות רפואיות

יש מספר אפליקציות ישראליות ובינלאומיות שדואגות לבריאות שלכם. הפשוטות יותר מתמקדות בתזכורות לקחת את התרופות – כשככל שעולים בגיל יש מצבים רפואיים שהופכים את התזכורות לחיוניות במיוחד. במקביל יש אפליקציות מתוחכמות יותר שמכילות מידע רפואי ומנהלות מעקב אחר מדדים חשובים שלכם כלחץ דם ודופק. בעת הצורך אפשר לשלוח את הנתונים לרופא אם לשירותי רפואה בחירום.

תכנון פרישה

דוגמא קטנה לאפליקציות מסוג אחר : אפליקציה לתכנון כלכלי של היציאה לפנסיה. זו אפליקציה מורכבת ומתוחכמת שמשלבת את כל הפרמטרים על מנת שתוכלו לתכנן נכון את השנים הבאות מבחינה פיננסית.

רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות הן אולי הבשורה הגדולה ביותר לבני הגיל השלישי. מי שצולח את האתגר הטכנולוגי מגלה עולם חברתי שלם שעבר לרשת האינטרנט והרבה הזדמנויות חברתיות וירטואליות או ממשיות. הרשת החברתית 'מוטק'ה' ואתרים נוספים זוכים להצלחה גדולה ומאפשרים גם למי שמתקשה ביציאה מהבית לנהל חיים חברתיים מלאי עניין .

משחקים לאוכלוסיה המבוגרת

אפליקציות ואתרים לבני הגיל השלישי מספקים גם משחקים מסוגים שונים, שמאפשרים להעביר את הזמן בפעילות מהנה אך גם לאמן את המוח. משחקים כמו סודוקו, תשבצים וירטוליים הם פופולריים מאוד ולצידם תמצאו דברים מפתיעים יותר כמו כלב וירטואלי שאפשר לגדל שמחשב או בסמרטפון.

באתר נגישות ישראל ובאתר עזרים של עמותת מילבת מרוכזות רשימות מפורטות כולל הסברים וקישורים לאפליקציות מסייעות אלו ועוד הרבה אחרות.

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

2 תגובות

  1. שמואל קטן

    יפה. אני מבקש יותר פרטים

    • לשמואל שלום
      אתה מבקש יותר פרטים, אך אתה לא מציין באילו תחומים?
      האם פרטים לגבי מי שמלמד ומדריך בנושאי אינטרנט ו-סמארטפון לגיל השלישי?
      או יש מידע אחר שאתה מבקש?
      חזור אלינו וננסה להפנות אותך,
      בהצלחה, אלקה יפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות