וילה בטוסקנה – נופש עם חברים

*פוסט זה מהווה המשך לפוסט "טיולי כוכב בחו"ל ובכלל", אך יכול גם לעמוד בפני עצמו.

וילה בטוסקנה – הגשמת חלום עם חברים טובים

כל טיול טוב דורש תכנון והכנה. "טיול כוכב" במיוחד! מכיוון שמטרתו היא העמקת ההיכרות עם אזור מסוים. שכירת וילה, באזור המטויל, כבסיס יציאה וחזרה למטרות לינה ושהות. בחירה זו גם תשרת את המטייל כחלק מהחוויה הייחודית של הטיול והתערות עם המקומיים. כדי לבצע טיול/חופשה מהסוג הזה צריך לתכנן היטב מבעוד מועד. אביא כאן לדוגמא, לתכנון מהשטח אותו ביצעה ומבצעת, בימים אלו ממש, קבוצה של חברים, שלי ושל בעלי, מימי הבריגדה.

אנשים עם ניסיון בטיולים אומרים כי אפשר ליהנות שלוש פעמים מטיול בחו"ל. פעם אחת כאשר מתכננים ובודקים היכן כדאי להיות ומה כדאי לעשות. פעם שניה כאשר חווים את הטיול עצמו על פי המתוכנן וגם את החלקים הספונטניים יותר. פעם שלישית כאשר מסדרים אלבום או סרטון של הטיול/חופשה שהיה. מזמינים את החברים שהשתתפו לצפות ולהחליף חוויות וגם תובנות.

החלום הזה, טיול של משותף קבוצת חברים קרובים, חיכה זמן רב. באמת בימים אלה הוא מתחיל לקרום עור וגידים. הזרעים הראשונים נזרעו לפני שנים רבות בטיול הראשון שלנו לאיטליה. באותם זמנים סגנון הטיולים שלנו היו "מסע כומתה". זאת אומרת, להספיק לראות כמה שיותר מקומות. לקום מוקדם בבוקר להתחיל בנסיעה ברכב השכור ולעצור בכל המקומות שסימנו במפה. עם רדת החשיכה היינו מחפשים צימר כלשהו. אוכלים ארוחת ערב במקום כלשהו או מכינים משהו לעצמנו וכך שוב למחרת. אהבנו את המסעות האלה ואת המראות והנופים. אך תמיד הייתה הרגשה של ביקור חטוף ולא מספיק.

התחלנו אז מדרום איטליה, הדרך היפה ליד סורנטו לאורך כביש החוף של אמלפי. משם עלינו צפונה לכל אורך חצי המגף האיטלקי. בדרך עברנו את נאפולי, רומא, פירנצה, מגדל פיזה הנוטה ועוד. סטינו קצת מזרחה לוונציה המיוחדת בתעלות של רחובותיה ובימים האחרונים הגענו לאגם גרדה וצפינו לכוון הרי המרמלדה. כמובן שהיו גם הרבה עיירות קטנות וכפרים ציוריים בדרך אך לא שהינו בהם אלא נהנינו במעבר דרכם, תמונות נוף חיות ויפות שופעות מים וצמחיה ירוקה. סיימנו טיולים כאלה תמיד עם טעם של עוד.

אז יצאנו לפנסיה, אז מה?

עברו שנים, גדלנו משפחה, התבגרנו, טיילנו בעוד מקומות רבים באירופה ובעולם ושכחנו את איטליה. בעצם, לא שכחנו אלא "הדחקנו" לפינה קטנה במוח. הגענו בשמחה ובכבוד לגיל השלישי, אנחנו גמלאים שיכולים לתכנן טיולים קצת יותר איטיים ורגועים. בינתיים קראנו גם את הספר (יש גם סרט ) "תחת שמי טוסקנה". גמלאית אמריקאית המתאהבת בחבל טוסקנה, קונה בו וילה ומשפצת אותה. אנחנו לא מתכוונים ללכת רחוק כל כך. טוב לנו בישראל ויש לנו משפחות טובות. ילדים ונכדים, אשר תמיד נשמח לחזור אליהם ולחיות כאן כרגיל.

תכנון החופשה ושכירת וילה

את החופשה המיוחדת הזו נגשים עם קבוצת חברים טובים. חברים ההולכים אתנו שנים רבות מאז השירות הצבאי של הגברים במשפחה. בשלב זה החלטנו על תאריך, הזמנו את כרטיסי הטיסה והספקנו להזמין ולשלם מקדמה על וילה נחמדה. כזו שיש בה מספיק חדרים ונראית מקום שכדאי לנפוש בו. קבלנו כמה המלצות על טיולים בני יום או חצי יום בסביבה. בעזרת חקר מפות של גוגל ובדיקת צילומים של דרכי נוף בין כפרים קטנים בטוסקנה אנחנו מגבשים 6-7 ימי טיול. אנחנו מודעים לכך שכל תכנית היא בסיס לשינויים התלויים במזג האוויר באותו זמן. כאשר נהיה שם סביר שנמצה את צירי "טיול הכוכב" על-פי מה שנחליט יחד, לאחר יום או שניים של התארגנות.

בדקנו גם המלצות על שווקים ועל מסעדות. כי חלק מהחוויה המתוכננת היא להכין יחד ארוחות על פי המטבח האיטלקי שכולנו אוהבים. לא נוותר גם על כמה מסעדות מיוחדות באזור של הווילה. על פי מה ששמענו, חשוב גם לבדוק כמה יקבים קטנים המתמחים בקיאנטי המפורסם וגם ביינות אחרים. עם התכניות הראשוניות נוכל עתה להתייעץ עם אנשים מנוסים ומעודכנים יותר כדי לשפר את התוצאות.

נשאר רק להזמין כמה רכבים שיחכו בשדה התעופה של רומא. לטוס לשם ולהתחיל את הנסיעה לפירנצה ולחבל טוסקנה. חבל ארץ זה יהווה עבורנו בית קייט לשבוע מלא.

אם יש לכם הצעות, או רעיונות טובים, נשמח אם תגיבו כאן למטה בתחתית העמוד. אפשר גם לשאול שאלות פרקטיות או להירשם לקבלת "שירות ממוקד" יותר אצל חברות התיירות המוצגות בטופס. אנחנו מבטיחים לספר לכם איך היה בעוד כשלושה חודשים לאחר שנחזור.

בידקו גם

טיול באמירויות שהפך למסע למידה - ותיקי עמק יזרעאל

טיול באמירויות שהפך למסע למידה – ותיקי עמק יזרעאל

טיול באמירויות שהפך למסע למידה ותיקי עמק יזרעאל מאז ומתמיד ידענו כי לכל אורך החיים …