ניהול השקעות אישי

ניהול השקעות אישי

הערה: כל הנאמר בסעיפים הבאים הוא בגדר המלצות עם הפניות למקורות באתרים השונים ופניות אישיות אל יועצים מומחים.

אנחנו גם מציעים כאן קשר ישיר והטבה מיוחדת של ייעוץ ראשוני חינם עם איש מקצועי אמין מומחה להשקעות מותאמות אישית עבור אזרחים וותיקים.

איך מתחילים? – עד עתה אתם עבדתם בשביל הכסף, האם לא כדאי כי עתה, עם היציאה לפנסיה, הכסף שהצלחתם לחסוך יעבוד קצת בשבילכם? אפשר כמובן לתת אותו למישהו (רצוי אמין ומומחה) שינהל לכם אותו. אך אולי יש עתה קצת יותר זמן ולכן, תשקלו לנהל לעצמכם את תיק ההשקעות. לאלה האחרונים מיועדת הפסקה הבאה:

 עם מי כדאי להתייעץ? כדאי ורצוי להתייעץ עם 2-3 יועצים מבתי השקעות שונים, גדולים וקטנים, כי לכל אחד יתרונות וחסרונות. לאחר ההתייעצות הזו אפשר גם לחפש המלצות של יועץ פרטי אמין שאינו קשור ומחויב לאף בית השקעות. אם אתם לקוחות ותיקים באחד הבנקים הגדולים רצוי שגם שם תבצעו שיחת ייעוץ. רצוי לבצע התייעצות זו מדי כמה זמן (כל חצי שנה או כל כמה חודשים) כי הנושא דינאמי מאד.

 מאמרים על מיסוי פנסיוני כמו כן רצוי להירשם לניוזלטר של אחד מעיתוני הכלכלה The Marker   וגם גלובס ויש גם מידע און ליין ב-Bizportal  ולאלה שאוהבים ויודעים לקרא גרפים בורסה-גרף מומלץ ביותר.

 חשיבה מחוץ לקופסא בניהול השקעות – אפשר להתעניין אם קיימים באזור קורסים למשקיעים מתחילים – יש כאלה בשפע גם און-ליין מהבית. בקרוב נביא כאן כמה המלצות.

 מושגים חשובים – אג"ח מגובות – Cover Bonds– נותנות ביטחון גבוה למשקיעים ומצליחות בשנה האחרונה בארץ וברחבי העולם. הבנקים משתמשים באגרות אלה עבור התיקים הנזילים. הן מתאימות לאנשים בגיל השלישי המעוניינים בהשקעה "אולטרא בטוחה" כי הגיבוי הוא בנכסים יציבים.

 קופות גמלהודעה חשובה שהועברה בשנה האחרונה: חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים קובע כי לגבי קופות גמל- החל משנת 2012 הן הופכות אוטומטית לקצבה ולא ניתן למשוך אותן כהון (כפי שהיה עד עתה) !!! מתאריך זה ואילך כספים שמפוקדים בקופות גמל מסוימות (לאנשים בקבוצת הגיל 60+) –  יהפכו לקצבה. זאת אומרת אם יש סכום  כסף בקופת גמל, לא ניתן יהיה למשוך את הכסף לאחר התאריך הקובע – כי הוא יהפוך לקצבה חודשית כמו קצבת ביטוח לאומי וכדומה…מומלץ לכל אחד לבדוק היטב את כל קופות הגמל וההשתלמות שברשותו, כדי להבין היטב מה סטאטוס החיסכון.רצוי מאוד להתייעץ עם יועץ  פיננסי מקצועי, שמקובל על כל אחד ואחד. מידע על תזכירי חוקים בנושא קופות גמל באתר gov.

מידע נוסף על התיקון לחוק קופות הגמל –  השוואה בין בתי השקעות מובילים בנושאים: ניהול תיקים | מסחר בבורסה | קופות גמל והשתלמות. בבנק ירושלים אפשר לפתוח פיקדון באינטרנט מבלי להגיע לסניף  וליהנות מריבית אטרקטיבית ללא פתיחת חשבון עו"ש וללא עמלות. מתאים ללקוחות כל הבנקים. כיצד לבחור קופות גמל – לאחר הקריאה הראשונית כדאי להיכנס לאתר הראשי שלהם ובו כל הפרטים.

 מה קורה עם כספי הפנסיה – מאמר מפורט ב- The Marker על שיקולים שישראלים עוזים לגבי כספי הפנסיה

 קרן השתלמות – הדינוזאור ההוני האחרון – רוצים לשלם פחות מס אחרי הפרישה? כנסו לאתר הזה וראו כמה אפשרויות מעניינות. רן כוכב ריכז מידע מעניין ומועיל. יש באתר גם אוסף מאמרים טובים בנושא.

בידקו גם

המצב הפיננסי במדינה ומה משתמע מזה לנו

המצב הפיננסי במדינה ומה משתמע מזה לנו

המצב הפיננסי במדינה ומה משתמע מזה לנו או במילים אחרות איך לשפר את המצב הפיננסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות