בני לוטן – גמלאי אורח

בני לוטן – גמלאי אורח – יו”ר פעיל בארגון גמלאי רכבת ישראל

בית הדין הארצי לעבודה הורה לאוצר לקיים מו”מ עם וועד גמלאי רכבת-ישראל בדיון בצו-המניעה להפסקת ההפחתה בפנסיה וועד גמלאי רכבת ישראל בראשות בני לוטן תובע את האוצר ואת קרן “נתיב”, לאחר שבאוקטובר 2014 הפחיתו האוצר וקרן “נתיב” את הפנסיות של גמלאי הרכבת ופגעו במקור מחיה של 150 גמלאי רכבת שבפנסיה “נתיב” והאוצר אשר פרשו לפני 12-20 שנה. בית הדין הארצי אמור בעת כתיבת שורות אלה להוציא פסק דין בתביעה. רכבת ישראל הופרטה משרות המדינה בהסכם מעבר ולאחר 25 שנה מחתימת ההסכם, האוצר אינו מוכן לשלם את חלקו בפנסיה. הופחתו סכומים של 500-1,500 ₪  ל-150 גמלאים, בשל העובדה שההליך המשפטי  יארך זמן רב וכל חודש נוגסים  בפנסיה – הוגשה בקשה לצו מניעה נגד האוצר וקרן נתיב.
בני לוטן החל במאבק משפטי וציבורי להביא צדק לגמלאים.

beni lotan 1

נפגש עם  ח”כ  איציק שמולי  ויו”ר הסתדרות הגמלאים שמואליק מזרחי

beni lotan 2

בני לוטן ,יו”ר עמותת גמלאי  רכבת ישראל יחד עם ההסתדרות , מובילים  מאבק  נגד האוצר על ההפחתה בפנסיה

בני לוטן יו”ר עמותת גמלאי רכבת ישאל  בשיתוף הסתדרות הגמלאים במרחב חיפה  בראשות היו”ר יעקב סייג   סוחפים  גמלאים מארגונים נוספים במאבק המתנהל בשתי מישורים : במישור הציבורי – הפגנות ואסיפות מחאה  ובמישור המשפטי : בתביעה שהגיש בני לוטן לבית הדין לעבודה כנגד האוצר עם בקשה לצו מניעה זמני  לחדול מההפחתה ובו  זכה בהקטנת ההפחתה במחצית  -שהינו הישג לא מבוטל בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, בפני הרכב של 5 שופטים.

בהפגנה שהייתה ביום ב’ 31.10.16 בכיכר פריז בחיפה השתתפו כ-100 איש מארגונים שונים  אשר קראו לחדול בפגיעה בגמלאים , לבטל את דמי הניהול בקרנות הפנסיה ,להצמיד הקצבאות לשכר הממוצע ,לחדול מההפחתה בפנסיה  ועוד.

בדיון המשפטי שהתקיים ביום ד’ 2.11.16 בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה   התייצבה  גם ההסתדרות כתובעת עם גמלאי הרכת , בהרכב של 3 עורכי דין: עו”ד  שלמה  כהן , עו”ד  חנה חורש ועו”ד ענת יהב  .

 

היה זה הדיון  השני ,מאז התביעה שהוגשה בחודש אפריל 2014 .

חלה התפתחות יוצאת דופן ,שבו בית המשפט צירף תביעה נוספת של קבוצת גמלאי רכבת  אחרת שתבעה את זכויותיה גם על בסיס אותו  הסכם המער של עובדי הרכבת משרות המדינה לרשות עצמאית. בהסכם המעבר הובטח לעובדים שכל זכויותיהם ישמרו. אך האוצר לא עמד בהסכם בנוסף לעובדה שהונהג התקנון האחיד בכל קרנות הפנסיה. יש לזכור כי לפני כחצי שנה פורסם פסק דין בג”צ בתביעתו של אברהם קוריצקי   נגד המדינה . פסק הדין קבע כי חוק הפיקוח על הביטוח והתקנון האחיד אינם מבטלים את  הסכם הרציפות . פסק דין זה יחול על כל העובדים שעברו מקרן צוברת (מבטחים , נתיב וכו’) לקרן תקציבית (לשרות המדינה ברוב המקרים ) וכנראה גם לכאלה שעשו דרך הפוכה. נימוקי הבג”צ היו  :שתיקת המחוקק ביחס לביטול הסכם הרציפות ברפורמה בשנת 2003  ,, היעדר סמכות של המפקח על הביטוח לשנות את  הסכם הרציפות ( שנחתם על ידי שר האוצר ) , הכלל האוסר על הממשלה להפקיע את השקעות הציבור בפנסיה  ולהרע  את התנאים  , התקנון האחיד מאמץ את הסכם הרציפות, תוך הנחיה  לא לבטל את ההסדר ביחס לזכויות מוקנות שנצברו  והיעדר תחולה של ההלכה הנוגעת לביטולם של הסכמים חוץ תקנוניים, על הסכם הרציפות.
 
העובדה כי עורכי דין מטעם אגף הפנסיה בהסתדרות השתתפו בדיון כחלק מהתובעים מעידה על כך שההסתדרות מוצאת צדק רב בטענות גמלאי הרכבת  .

השופטת הציעה למדינה להגיע להסכם אך הם סרבו.  .בטענות המדינה יש בקיע בהגנה  שהשופטת העירה על כך : במשפט של קבוצת התובעים השנייה טענה המדינה  שלא נגעו באחוזי הפנסיה  אלא רק בשכר הקובע.  אך במשפט הנכחי טענה המדינה  שלא נגעו בשכר הקובע אלא רק באחוזי הפנסיה . כל זאת בתביעה חופפת על אותו הסכם מעבר של עובדי הרכבת ואותו הסכם קיבוצי של רצפות זכויות החל על כל הסקטורים.

בידקו גם

כלים הנחייה והמלצה לתכנון ובניית קורס דיגיטלי

קורס דיגיטלי – כלים הנחייה והמלצות לתכנון ובנייה

קורס דיגיטלי – כלים הנחייה והמלצות לתכנון ובנייה קיץ חם במיוחד עובר עלינו. גם התקופה …