הופכים מידע לידע

הופכים מידע לידע – כיצד זה קורה?

הופכים מידע לידע – כיצד זה קורה?

ממידע לידע התהליך והמלצה על 5 עקרונות ליישום תזונה בריאה

מיזם “מעגלי החיים+60″ בו אתם מעיינים כרגע עוסק בהנגשת מידע. תפקידי כמנהלת התוכן שמתרכז במשך השנים בפורטל המידע הוביל תמיד לגיבוש ידע. החלק בו מאתרים צרכים של בני הגיל השלישי, מחפשים תשובות ופתרונות לבעיות הוא קל יחסית. הפצת המידע, ההכוונה והנחיית האנשים להפוך את המידע הזה לידע קצת יותר מורכב אבל חשוב ביותר. אך היישום  של הידע, הפנמה והפקת תועלת הוא החלק הכי חשוב וגם, על פי הניסיון של כמה וכמה שנים, הוא הקשה ביותר.

לאורך כל השנים מאז עלה המיזם שלנו לאינטרנט, המטרה המרכזית הייתה “שיפור איכות החיים” בכלל ובגיל השלישי בפרט. אורח חיים נכון ותזונה בריאה הן מיסודות איכות החיים. הפעם נתרכז במידע שריכזנו בנושא התזונה. נעמוד על 5 עקרונות מובילים, נעודד המשך עניין ומעקב על התפתחות המידע והידע בתחום זה. נציע גם כמה קישורים מובילים לאפשרויות המשך העניין והוספת מידע לכל המעוניין.  היישום נשאר בידי המקבל.

מקור המזון שלנו

הינה דוגמא מוחשית עבורכם:

  1. העיקרון הראשון הוא פשוט – המזון שאנו אוכלים צריך להיות דומה לעצמו. כלומר, יהיה לנו קל לזהות מה שמו ומאיפה הוא מגיע. לדוגמא, ירקות, פרי, דגים, בשר כפי שקיימים בטבע בלי תיעוש ועיבוד. התזונה בגיל הזהב אמורה להיות שונה ממה שהיינו רגילים לה במרוץ החיים הקודם. היינו צריכים לתפקד ולהצליח בשנים הקודמות, בעבודה, בהגדלת המשפחה ובנושאים נוספים. היום, בתקופת הפנסיה או ממש לקראת הפרישה, אמור להיות לנו יותר זמן. חשוב שנקשיב טוב יותר לגוף. אם הוא משדר לנו  אי נעימות סביב האוכל ותפקוד מערכת העיכול ניקח זאת ברצינות. נחקור ונצבור עוד מידע ונפנה לאנשי המקצוע, רופאים, מטפלים, אלטרנטיבות שונות וכל מה שיכול אולי לפתור לנו את הבעיה. תמיד לזכור כי תזונה נכונה ובריאה של  3-5 ארוחות משביעות ביום המורכבות נכון הם הבסיס הטוב.
  2. העיקרון השני – מה לא רצוי שיהיה בו. המזון המתועש מציף אותנו וממלא את כל המדפים בסופרים. חשוב מאד להתרגל לקרא את הרשימה המצורפת כחוק בצד כל אריזה. פשוט לראות שם מהם המרכיבים העיקריים באריזה. רצוי מאד שהרשימה לא תהיה ארוכה מדי. חשוב שלא יהיו בה קודים ספרתיים של חומרי שימור וצבע.
  3. העיקרון השלישי – מה חשוב שיהיה במזון שלנו מעבר לבסיס של אבות המזון. הרמז ויטמינים. בהזדמנות זו נערוך היכרות אחת הדרכים המעניינות והקלות לצרוך מידע היא בעזרת תצוגה צבעונית חזותית מה שנקרא אינפוגרפיקה. היכרות עם המידע החזותי הכולל מידע רב בדף אחד או שניים. בנושא ויטמינים תוכלו לראות בקישור הבא העוסק במרכיבי התזונה מקורות וחשיבות. דוגמא עדכנית וספציפית בגישה החזותית תוכלו למצוא פרטים על מקורות ויטמין C החשוב מאד ומעודכן לחודש מרץ 2020 לשמירה על חיסון הגוף במיוחד נגד וירוסים של שפעת וקורונה.
  4. חשיבותם של התבלינים, צמחי המרפא והידע העממי והמחקרי הקשור בהם. תבלינים נחשבים ל”טעם האוכל” אבל כאן המקום להדגיש כי שילוב תבלינים מסוימים נותנים לנו ערך בריאותי מעבר לטעם. תוכלו להכיר כאן קבוצת תבלינים שיכולים לעשות פלאים בתזונה שלנו. מסתבר כי שילובים של כורכום ופלפל שחור יכולים לשדרג יפה את הבריאות היומיומית. בדומה לכך, הוספת גרידת שורש ג’ינג’ר טרייה למאכלים המתאים משדרגת את הטעם ואת הבריאות. גם הקינמון והסוכר הידועים כבר מימי הסבתא יש להם תוצאות טובות לבריאות ולפתרונות כאשר סובלים מהצטננויות.
  5. התאמת התזונה לגיל – אנחנו חוזרים כאן קצת אל העיקרון החשוב הראשון. מסתבר בכל גיל חשוב להתאים את התזונה ולשלב אותה באורח החיים, הפעילות הגופנית והתפתחות הנפשית. המצב הבריאותי והשמירה עליו משתפנים עם הגיל. בגיל השלישי אנחנו עוברים שינויים גופניים, התנהגותיים ונפשיים המשפיעים גם על השינויים בתזונה. ימי הקורונה חשפו אותנו חזק לנושא של מחלות רקע וחיסון גופני. אלה מושפעים גם מהתזונה שלנו. אנחנו מתייחסים כאן קודם כל למבוגרים המנהלים אורח חיים עצמאי. מבוגרים יותר, אלה שאנחנו קוראים להם “הגיל הרביעי” ונכתוב על כך בעתיד הקרוב.

לסיכום:

הבאנו כאן על קצה המזלג כדי להמחיש כיצד מידע יכול להפוך לידע. במאה ה- 21 אנחנו מוצפים כמויות גדולות של מידע. לכן חשוב כי במיוחד נשים לב כי מקורות המידע יהיו טובים ומקצועיים. עוזר מאד אם מישהו כבר סידר וארגן את המידע עבורנו בצורה נגישה. כפי שאנו כבר יודעים ידע הוא כוח.

כאן לסיכום נדגיש כי אם הידע הוא גם מיושם הוא הופך לכוח על. הבאנו כאן דוגמאות ועקרונות ראשונים של תזונה בריאה. תזונה בריאה המשולבת באורח חיים בריא מאפשרת איכות חיים טובה. כאשר אנחנו מטפחים אורח חיים ותזונה בריאה אנחנו בכוון הנכון. אם אנחנו גם מצליחים ליישם ולתחזק עקרונות אלה לאורך השנים אנחנו זוכים במערכת חיסון המתפקדת היטב. מערכת חיסון טובה מצליחה להגן עלינו בפני שפעות, וירוסים מסוגים שונים וגם מחלות שונות. כמו תמיד, נשמח לקבל כאן או בפורום של גיל הזהב הנגיש בדף הבית של מעגלי החיים תגובות. כל שאלה, הצעה, רעיון או מידע נוסף יתקבלו בברכה.  אלקה יפה, יוזמת הפורטל ומנהלת התוכן.

בידקו גם

טיפולי תטא הילינג משני חיים

טיפולי תטא הילינג משני חיים

טיפולי תטא הילינג משני חיים שמי קארונה, ומשנת 1997 הייתי רופאה סינית, רופאה תזונתית בשיטת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *