להעלאת החיוניות האישית גם בימי קורונה

העלאת החיוניות האישית גם בימי קורונה

העלאת החיוניות האישית גם בימי קורונה

אנחנו יחד עם מיליונים נוספים בעולם עוקבים בתקווה אחרי המרוץ למציאת חיסונים חדשים ומותאמים לווירוס הקורונה. מנסים להוריד ולו במעט את רמת אי הוודאות בקריאה והקשבה לדעות וממצאים בכיוונים שונים. אנחנו מבינים כי פיתוח חיסון לקורונה ובדיקתו ואישורו ייקחו זמן רב. אבל אולי בינתיים נוכל לשים לב ולפתח חוסן נפשי? כבר בתחילת ריכוז הנושאים במעגלי החיים, הדגשנו את המטרה של שיפור ופיתוח איכות חיים בגיל השלישי. לפני כמה ימים, במהלך הקשבה להרצאה מרתקת נוספת של ד"ר נאדר בוטו בפייסבוק לייב, עלתה שוב השאלה: האם יש דרך מותאמת אישית להתמודד עם מצבים של אי וודאות?

תקופת אי הוודאות כנראה נמשכת ותימשך עוד זמן. בתוך כל הכאוס הזה מתחזקת ההרגשה שיש משהו מעבר לאי הסדר שאנחנו חווים. זה גורם לנו לחשוב ולתהות מה בעצם עומד מהאחורי הדברים. אולי דווקא בתקופת אי וודאות חזקה, אנחנו מתקדמים עוד צעד להעלאת המודעות שלנו לשינוי הנדרש. נצטט כאן כמה אמירות מההרצאה של ד"ר נאדר בוטו הטוען שכולנו באנו לחיים שבאנו לחיים כדי ללמוד ולעשות שינוי. לכן אנחנו צריכים לברך על אי הוודאות והסבל שאנחנו מרגישים עכשיו.

ד"ר נאדר בוטו עצמו מצטט את איינשטיין שהגיע לקראת סוף מחקריו המדויקים לתובנות על מיוחדות לגבי קיומו של אלוהים. איינשטיין החשיב את עצמו לדתי במילותיו אלה:

"הדת שלי מורכבת מהערצה כנועה, לרוח העילאית הבלתי מוגבלת, המגלה את עצמה בפרטים קלי הדעת, שאנו מסוגלים לתפוש במוחותינו השבריריים והחלושים. השכנוע העמוק הזה בנוכחותו של כוח תבוני עליון, המתגלה ביקום שאינו ניתן להבנה, הוא אידיאל האל שלי"

(מקור: הוויקיפדיה)

בהמשך הרצאתו מתייחס ד"ר נאדר לבעיה הבריאותית שהקורונה מציגה לנו.

המערכת הבריאותית והמודל העכשווי לא יכול לפתור את הבעיה. בשפעת בכל שנה מתים בין 1500 – 1200 בקורונה הגענו עכשיו ל – 500 ואין לכן סימן ותקווה למציאת פתרון. גם עם יפתחו חיסון, יהיו לחיסון גם תופעות לוואי כמו בכל החיסונים. את החיסון העתידי צריך בעצם לתת רק לאנשים שבסיכון. ד"ר נאדר טוען כי רק מי שחלה צריך לתת לו נוגדנים. מוסיף ומסביר כי מסכות כפי שמשתמשים בהן וגם כפפות לא מועילות בצורה ובטווח שבו משתמשים. מסביר כי למנוע הידבקות אמתית צריך שאדם יישאר בבידוד לכל חייו. במהלך ההסבר הוא מגייס את הסטטיסטיקה וטוען שהתמותה המיוחסת לקורונה היא רק חלקי אחוז. כדי באמת להתגבר על המצב לטענתו צריך לשנות פרדיגמה של מערכת הבריאות.

ישנה גם התייחסות גם למשבר הכלכלי שהקורונה גרמה.

הנושא של ההסגרים הכלכליים מיותר לגמרי לדעתו של ד"ר בוטו ולדעתו צריך לאפשר לכל העובדים הצעירים להמשיך בהפעלת העסקים והכלכלה. הפן הכלכלי של תקופת הקורונה מדגיש אתגרים והתמודדויות עם עוני, עוני מוכר מתקופות קודמות וגם עוני חדש שצמח מאד בחצי השנה האחרונה. בימים אלה המחאות מכל הכיוונים ומשכבות אוכלוסייה מתרחבות ומתפשטות. לא כאן המקום לעסוק בצדדים השונים של גלי המחאה. מה שברור יותר ויותר בחודשים האחרונים כי הקורונה מציפה בעוצה גדולה בעיות שהיו קיימות בישראל כמה עשרות שנים. 

בידודמעבר להיבט הרפואי המרכזי יש לקורונה גם היבט חברתי בולט וחריף.

ההכרח להתנהג בבידוד חברתי, סגרים, התרחקות בין אנשים הפכו לצו השעה. ההשלכות החברתיות מתחילות בבית ובמשפחה הגרעינית והרחבה וגם בחברה הרחבה, האזרחים של המדינה כולה.

גם בתחום החינוך יש לד"ר נאדר בוטו הצעה המתאימה לעידן הדיגיטלי.

כבר זמן רב שמערכת החינוך לא התקדמה למדיה ולטכנולוגיה של המאה ה- 21. כתוצאה מההתמודדות עם הקפסולות והקורונה יש סיכוי שיחשבו מחדש על למידה אפקטיבית ומתוכננת מרחוק. על מספר התלמידים הרצוי בכל קבוצת לימוד? על גישה יותר משחקית ללמידה, דגש רב על למידה עצמאית. פיתוח יכולות של איתור ובחירה של נושאים מעניינים במקום שינון וצבירת כמויות מידע.     

אך החשיבות הגדולה והמרכזית שד"ר נאדר מצביע עליה, העלאת רמת החיוניות של בני האדם ועל ידי כך את החיסון הטבעי שלהם. בגישת הביואורגונומי החיוניות מורגשת בעזרת האנרגיות שמסביב לכל יצור. כמו כן באלקטרונים הפעילים בנו. כדי להצליח להעלות את רמת החיוניות חשוב קודם להעלות את המודעות לאפשרויות האלה.

בהמשך ההרצאה ד"ר נאדר בוטו עולה עוד שלב ומוביל לקשר בין הגוף והנשמה. הוא מדגיש את חשיבות הנתינה ואת האהבה. טוען שהרפואה הקונבנציונלית לא פועלת נכון בכך שהיא דוחה את הקשר בין הנפש הגוף והנשמה. כדי להעלות את החיוניות של כל אדם, חשוב שהאדם יהיה מאושר והחיים מוכיחים שוב ושוב כי הרגשת האושר היא פנימית ואינה תלויה בהישגים חיצוניים מכל תחום.  אולי די בכך שנסכם באופן פתוח לחשיבה. חוסן נפשי וחיוניות אינם יכולים להגיע אלינו בזריקות חיסון. צריך לפתח את זה בכוחות עצמנו. צריך ללמוד לפתח יכולת גמישות המתבוננת בעולם ובפעולות שאנחנו עושים כדי לשפר את איכות החיים. כאשר המשימה היא למצוא חיסון לנפש, העבודה היא עלינו.

אלקה יפה, לאחר הקשבה בעניין רב אשמח מאד לקבל תגובות למה שכתבתי וכל מי שמעוניין לקבל את הקישור להרצאה המוקלטת שיחזור לכאן לבקש ולקבל במייל.

בידקו גם

מבצע סבתא - סרגניות וסרגן של מרכזי היום חיפה והקריות

מבצע סבתא – סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות

מבצע סבתא סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות   זמנים קשים, מלחמה בדרום …

2 תגובות

  1. אשמח לקישור להרצאה של בוטו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות