דף הבית / בלוג / חשיבות הפעילות הגופנית לצפיפות העצם – פוסט אורח
חשיבות הפעילות הגופנית לצפיפות העצם - פוסט אורח

חשיבות הפעילות הגופנית לצפיפות העצם – פוסט אורח

חשיבות הפעילות הגופנית לצפיפות העצם – פוסט אורח

בריאות טובה תלויה בתזונה טובה ולא פחות בתנועה, ככל שמתקדמים בגיל צריך לדאוג, לדעת ולבצע כמה פעילויות. הפוסט הבא הוא פוסט אורח העוסק בהיבט מיוחד

מהי צפיפות עצם?

צפיפות העצם מתייחסת לכמו ת המינראלים שקיימת בעצם, שמשפיעה למעשה על חוזקה ורמת פגיעותה מפני שבירות. העצמות מאבדות מצפיפותן בתהליך ההזדקנות של הגוף, החל מגיל 40. בתהליך ההזדקנות, תהליך בניית רקמות העצמות נהיה איטי ודלדול מסת העצם נעשה מהיר יותר. אוסטיופורוזיס, היא מחלה שבה רמת צפיפות העצם נמוכה מאוד עקב בריחת סידן מהעצמות והסיכונים גדולים לשבירת העצמות במקרה של נפילה או אפילו מכה. קבצות הסיכון העיקריות הן נשים לאחר גיל המעבר, אך יש לציין שגם גברים עלולים לחלות, כמו כן עם עליית הגיל הסיכויים לחלות עולים. קבוצות נוספות שבסיכון הן: מעשנים, בעלי הפרעות אכילה, נוטלי תרופות מסויימות, סוכרתיים, בעלי פעילות לא תקינה של בלוטת התריס, בעלי מבנה גוף רזה ועוד.

הפעילות הגופניתאיך לטפל באוסטיופורוזיס?

הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה!
אבחון מוקדם יכול לטפל ולהאט בקצב התפתחות דל דול העצם. חשוב להקפיד לבצע בדיקות לאיבחון מגיל 65 או אם אתם בקבוצות הסיכון, כל חמש שנים. לצורך מניעה, רצוי לעסוק בפעילות גופנית כבר בגיל צעיר ולהתמיד בה על מנת לבנות את מסת העצם ושמירת החוזק שלה. פעילות גופנית היא הדרך הטבעית לשמור על מסת העצמות.

איזו פעילות גופנית מומלצת?

פעילות גופנית, יכולה לשפר משמעותית את מצב הבריאותך , התופעות השליליות שגיל המעבר מביא עימו ובפרט להעלות ולשמור על מסת עצם תקינה. הפעילות המומלצת להעלת מסת העצם היא, אימון כוח, שבו משתמשים באביזרים היוצרים התנגדות ומפעילים לחץ מתון על השרירים והעצמות. אביזרים כמו משקולות, גומיות ,כדורי כח ישמשו ליצירת העומס הנדרש. יש לשים לב, לא להשתמש בהתנגדות גדולה מדי, משקולות עם משקל שלא מותאם לרמת היכולת שלך. הפעילות צריכה להיות הדרגתית ומבוקרת שכן, פעילות קשה מדי, עם עומסים גדולים מדי, עלולה ליצור נזק לגוף .

כמו כן, פעילות אירובית, כגון, הליכה, רכיבה על אופנים, עלייה במדרגות ומכשיר אליפטי, גם כן נחשבות לפעילות שמשרתת את בניית מסת העצם. גם פעילות אירובית צריכה להיות מבוקרת ודרגתית. מומלץ להמנע מפעילויות עם סיכון גבוה לנפילה או פעילות בעצימות גבוהה מידי שלא מתאימה ליכולות והמגבלות שלך. חשוב לציין שפעילות גופנית לחולים באוסטיופורוזיס צריכה להיות מאוד זהירה ו מבוקרת ועדיף ע"י מאמן כושר או איש מקצוע מהתחום.

בריאות לכולם

נכתב ע"י גילי כהן- מאמנת כושר אישית – כנסו עכשיו לאתר

close

בידקו גם

פתאום זה הגיע מחשבות על גיל 70 80 ויותר

פתאום זה הגיע, מחשבות על גיל 70, 80 ויותר

פתאום זה הגיע, מחשבות על גיל 70, 80 ויותר במסגרת פוסט אורח בבלוג החלטתי הפעם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *