טיפול בהורים מבוגרים

טיפול בהורים מבוגרים

טיפול בהורים בגיל המבוגר על-ידי בני הגיל השלישי

טיפול בהורים בגיל המבוגר: עם העלייה בתוחלת החיים, קורה כי אנשים בגיל השלישי הופכים להיות מטפלים של הוריהם הנמצאים בגיל הרביעי ולעתים החמישי. זה קורה כאשר אנשים מגיעים לגיל 95 ומעלה או אפילו עוברים את גיל מאה. מתחילת שנת 2017 עלו לאינטרנט וגם לעיתונות הכתובה בישראל סדרת כתבות בנושא "אל תשליכנו לעת זקנה" או בניסוח עדין יותר "טפל בי לעת זקנה"הכותבת, מירי בן-דוד ליוי, עוסקת בכמה נושאים סביב הצורך לטפל בהורים. בדגש על מצבים בהם הם מגיעים לגיל שבו הם הופכים לסיעודיים. בראיון עם דליה בורק יוזמת "החצר הפנימית" העוסקת בהרחבה במשפחה ומערכות היחסים בה במיקוד עם ההוראה בגיל השלישי.
 
ראיון מפורט זה מעלה מגוון שאלות ובעיות וגם מציע דרכים להתמודד במצבים אלה. גם כאן, כמו בתקופות חיים נוספות העיקרון של הכנה לקראת מעברים בחיים חשובה ביותר. ההצעה הכללית היא "לשוחח עם ההורים על העדפותיהם"  לגבי דיור מוגן, לגבי טיפול בבית, לגבי ההשתתפות של בני המשפחה. לפתוח את הנושא כאשר ההורים בריאים וצלולים והתכנית ברורה לכל בני המשפחה ובעיקר להורים עצמם. 
 
טיפול בהורים סיעודייםהגישה שאמצנו כאן בפורטל כבר לפני יותר מחמש שנים, בתחילת היוזמה, הייתה כי האחריות על תכנון החיים בגיל השלישי, מוטלת קודם כל על האדם המתבגר עצמו. משפחה ובנים יכולים תמיד לעזור ולהיות שם כאשר צריך, אך המבוגר הנבון יתכונן ויבנה את מערך השנים המתקדמות וידגיש בהן את אריכות החיים ואיכותם. כל התכנים, בתחומים הרבים שריכזנו כאן בפורטל, מטרתם לתת כלים להשיג את היעדים האלה.
בכתבה תוכלו לקרא בצורה מפורטת של 14 שאלות ותשובות המבוססות על ניסיון, לימודים ועשייה. כל הגישה מכוונת לשני שלבים חשובים. ראשית, להקל על הבנים את הטיפול בהורים, באלה שעד לא מזמן טיפלו בהם ודאגו לשלומם. השלב השני, החשוב לא פחות והוא פועל יוצא של השלב הראשון, לשמש דוגמא חיה ואמתית לבנים שלנו, הנכדים של הורינו המבוגרים.
מומלץ בחום לעיין שוב בכתבה המפורטת ולהגיב עליה בשאלות, רעיונות או הצעות משלכם. אנחנו נפנה אתכם למקורות המתמחים בנושא וגם נרכז תכנים נוספים על פי בקשתכם.
 

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

תגובה אחת

  1. באחת מרשתות הדיור מוגן ערכו מחקר ופיתחו ממש אורח חיים בהתאם לפעילויות פנאי, העשרה, ולאורך תקופה בחנו את תוחלת החיים של המבוגרים שם, מצאו נתון מדהים; יש קשר בין אריכות ימים לאושר ועושר חברתי והעצמתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות