למה כדאי לחשב מסלול מחדש לאחר בחירת ביידן

למה כדאי לחשב מסלול מחדש לאחר בחירת ביידן?

למה כדאי לחשב מסלול מחדש לאחר בחירת ביידן?

בחודשים האחרונים, תודות לאילוצים של גלי הקורונה השתתפתי בפגישות זום בקמפיין גדול של מרחב היזמות של הגיל השלישי הדגש בכל חלקי הקמפיין היה על "אקטיב אייג'ינג" ובעברית פשוטה "אזרחים וותיקים מלאי אנרגיות ופעילים" הקמפיין ממשיך, כדאי לעקוב! האם באמת הגיל השלישי מתחיל להפוך מקבוצת סיכון לקבוצת סיכוי?

האם שינויים בעולם ובישראל מעלים מודעות אחרת לנושא הגיל? 

שנת 2020 מתקרבת לסיום ובעולם וגם אצלנו קורים דברים בהובלה בארה"ב נבחר נשיא בן 76 ורבים שמחים על שיקול הדעת, ניסיון וחוכמת החיים שהוא מביא לתפקידו כנשיא ארה"ב. כאן בישראל, בראיון שישי האחרון אמר רון חולדאי כי אם כצפוי ייערכו שוב בחירות הוא שוקל ברצינות להציע מועמדות עם ניסיון חיים, שיקול דעת בגיל צעיר בשנתיים מביידן. האם תהיה לכך השפעה על ההתייחסות בחברה לכל בני הגיל השלישי? רק ימים יגידו!

האם היו לנו סימנים ראשונים באבני הדרך מאז הקמת המיזם של מעגלי החיים?

טיפוס במעלה אבני הדרךבמבט לאחור נראה כי אנחנו במעגלי החיים+60, הרגשנו וכוונו למגמה הזו מאז תחילת המיזם לפני 9 שנים. בהמשך ישנם רמזים מובילים לכוון. ספרים שאיתרתי ומצאתי, סרטוני וידאו ועוד. כנסו וראו בקישורים הבאים על פי מידע העניין והסקרנות.  

 הצהרנו כבר בהתחלה כי מעגלי החיים +60 הוא פורטל המיועד לגילאים +60 ועד 120. תוחלת החיים עולה ואנחנו מבקשים לשפר גם את איכות החיים. ריכזנו באתר מידע מסונן ומאורגן בנושאי פנסיה ובתחומים רבים נוספים המעסיקים אנשים הנמצאים במעבר לקראת היציאה לפנסיה או פנסיונרים. המטרה המרכזית היא לפרסם ולהנגיש מידע לבני +60 במטרה להעלות אצלם המודעות והמוטיבציה לשיפור איכות חייהם!

הזמנו את בני הגיל השלישי להיכנס ולהכיר. הצענו להם כי לפני שצוללים לתוך המדורים השונים, חשוב לפתוח ולקרא את המכתב האישימכתב לגולש האידאלי – גולש בן +60.

האם מצאנו רמזים נוספים מדויקים יותר, מושגים ונתונים בכוון השינויים?

מעגלי חיים הוא פורטל דינאמי ותוכנו משתנה בתדירות גבוהה היות  ורובו מקושר לאתרים דינאמיים אחרים. אימצנו את המושג מגה חיים המתאים לגישה המוצגת לפנינו. האתר מספק כמות גדולה של מידע בתחומים שונים עבור קהל היעד המגוון והרחב שלו. ייחודו של הפורטל בכך שהמידע המרוכז בו עבר סינון ומיון קפדני ולאחר מכן אורגן בצורה ידידותית ונגישה. הפורטל ימשיך להתעדכן על פי איתור צרכים של אנשים בגיל הזהב.

נכון, לשמחתנו נוספו כל הזמן אתרים רבים בעברית ובאנגלית העוסקים בגיל הזהב. אנחנו מפנים אליהם ומצטטים אותם בכל פעם שהנושא נדרש. אך אנחנו רוצים להביא כאן משהו ייחודי יותר, רגוע ונעים יותר, בעל קצב המותאם לחטיבות הגיל המדוברות. אנחנו עובדים בגישה של שיתוף במידע תוך מודעות לכך שתוך 5 שנים מספר המבוגרים בעולם מעל 65 יעלה על מספר הילדים בני 5 ומטה. באמצע המאה הנוכחית יותר משני מיליארד אנשים יהיו בני 60 ומעלה.
בעשרות השנים האחרונות נאמר כי העולם שייך לצעירים. אנחנו כאן בפורטל רוצים לטעון כי העולם בעשרות השנים הבאות שייך למבוגרים. החל מגיל +60 אנחנו יודעים יותר מה אנחנו רוצים. יש לנו יותר זמן פנוי לעשות את מה שאנחנו אוהבים. בדרך כלל יש לנו גם יותר משאבים כלכליים לביצוע. אנחנו מעלים עובדות האלה למודעות שלנו ושל הסובבים אותנו ואנחנו נצליח כי –המגמה מראה כי גם כלכלית העולם שייך למבוגרים.

התקדם בכיוון החץהאם הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש באמצעות רפלקציה על המגמות ואבני הדרך?

אתם מוזמנים להכיר את  החשיבה מאחורי הקלעים  של הפורטל ששם למטרה את שיפור איכות החיים בגיל השלישי. לאחר חשיבה נוספת, רפלקטיבית ועיון בדרך שעשינו המסקנה ברורה. מעגלי החיים +60 ממשיך להיות שליחות חברתית העוברת את נקודת האיזון העסקית ומגשימה מטרות.

מעבר למטרה המרכזית שבה התחלנו שיפור איכות החיים בגיל השלישי. צמחה עוד מטרה לגבש קהילת וותיקים בעלי דימוי עצמי גבוה. מיזם צומח בתוך המיזם הוותיק קהילות פנסיונרים פעילים  והיום יש לו אפשרויות רבות וחדשות ב- ZOOM. תהיה הזדמנות פז לגולשים רבים יותר להיות מעורבים. להזמין נושאים שחסרים, להעיר על מה שנראה להם מיותר או לא ברור ועוד. להיות יותר אקטיביים ולבחור לעשות. הפורטל ימשיך להתפתח על פי איתור צרכים בשיתוף גדול יותר. מזמינים כל אחד מכם לכוון אותנו ולהציע נושאים כדי להתאים אותו אליכם, לצרכים שלכם בגיל השני והשלישי.

מעבר להיבט האישי יש כאן גם היבט חברתי כללי. העלאת המודעות העצמית והחברתית של היכולות והתרומות האפשריות של אזרחים וותיקים היא צומת חשובה. אירועים בעולם כמו בחירתו של ביידן והתארגנויות חדשות בישראל מצביעות כנראה על התחלה של תהליך לגילוי הפוטנציאל, חכמת החיים ושיקולי הדעת המבוססים יותר בגיל השלישי.  

נשמח לשמוע מה דעתכם בנושא ונמשיך לשמור על קשר. תוכלו להשאיר תגובות בסוף כל פוסט/עמוד. ב”צור קשר” וגם עמוד הפייסבוק .  

כל דרך שתבחרו להיות בקשר – מתאימה לנו. בהצלחה, ד"ר אלקה יפה, יוזמת הפורטל

בידקו גם

מבצע סבתא - סרגניות וסרגן של מרכזי היום חיפה והקריות

מבצע סבתא – סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות

מבצע סבתא סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות   זמנים קשים, מלחמה בדרום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות