מודעות לגיל, ליכולות הכלכליות ולניסיון חיים

מודעות לגיל, ליכולות הכלכליות ולניסיון חיים

מודעות לגיל, ליכולות הכלכליות ולניסיון חיים

או החשיבות האישית והחברתית של המודעות העצמית שלנו בגיל השלישי

בכל שנה הנתונים מראים כי תוחלת החיים בעולם ובישראל בפרט עולה כל הזמן. בכל שנה נוספים בישראל קרוב ל- 70 אלף פנסיונרים חדשים. תהליך היציאה לפנסיה לא פשוט ורצוי להיערך מראש לקראת השנים האלה. בישראל יש כיום קרוב למיליון אנשים בגיל +60 . הסטטיסטיקה של פייסבוק מראה כי 470 אלף מהם נמצאים יום יום בגוגל ובפייסבוק. אלה הזקנים של הדור החדש. עבורם חשוב לרכז מידע כדי שתהיה להם אפשרות לתכנן את השנים הבאות. בעידן הדיגיטלי האינטרנט הופך מיום ליום כלי מרכזי בתפקוד היומיומי של אנשים בכל גיל וכך גם בגיל השלישי.

למידה לאחר פרישהמצד אחד חשובה מודעות החברה לגיל הזה, לכן קמים כל הזמן, מרכזי הכוון וקורסי פרישה.  לא פחות חשובה המודעות העצמית. זוהי תקופת מעבר בחיי האזרח הרגיל ואפשר להפיק ממנה את המיטב. ראשית, חשוב לדעת להבדיל בין הגיל הכרונולוגי הרשום בתעודות ובין הגיל הפונקציונלי, איך ועד כמה האדם חיוני ופעיל. עצם המודעות להפרשים הקיימים בין סוגי הגיל יכולה לעודד אנשים לשפר את הגיל הפונקציונלי שלהם.

המאה ה- 21, היא תוססת ומלאת שינויים ומעברים. אנחנו נוכחים כי הפער בין הגיל הכרונולוגי והגיל הפונקציונלי/תפקודי גדל כל הזמן. הסיבה המרכזית לכך והשוני המהותי נעוץ באיכות החיים שהשתפרה. הגיל התפקודי מורכב מגיל פיזי, שכלי, רגשי וחברתי. על כל ההיבטים האלה משפיע העולם המתוחכם בו אנו חיים. זו הסיבה לפערים שנוצרו. אפשר להפיק מידע זה תועלות רבות. תודות לראייה זו, המורכבת מפאזל שלם של תפקודים, אנחנו יכולים לנסות לקדם גם בגיל המבוגר, יכולות פיזיות, שכליות, רגשיות וגם חברתיות.

עלינו לזכור כי נקודת הפרישה והמעבר למעמד פנסיונרים מהווה צומת משמעותי וחשוב בחיי כל אזרח. יש כן הזדמנות לקבל החלטות, לבחור בחירות חדשות שישפיעו על המשך השנים. זו הסיבה להקמת קורסים לקראת פרישה במקומות שונים. רצוי מאד לדעת לבדוק ולראות כי מנצלים שם את ההזדמנות החדשה. זה הזמן לבחינה חוזרת כללית של החלטות בתחומים ובהיבטים שונים של החיים בעשורים הבאים. הכוונה למרכיבים של התנהלות פיננסית כלכלית ועסקית. לתעסוקה ולאפשרות של תוספת הכנסה. למציאת דרכים לניצול ידע קודם ו/או רעיונות וחלומות שעדיין לא הגשמנו.

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות