מי אתם הZקנים החדשים +80

מי אתם הZקנים החדשים +80 ?

מי אתם הZקנים החדשים +80 ?

אתחיל בתודות – לד"ר דב ינאי שיזם את הכנס. גם תרם את ביתו לפגישה וגם פתח והניע רעיונות. לדוויד נוי אלעזר שאירגן, הזמין וניהל בצורה זורמת את  הצגת האנשים, הפעילות שלהם והרעיונות למעבר קדימה לגיל הרביעי.

התאספנו ביום שלישי 4.5.21 אחר הצהריים ודב ינאי היוזם והמארח, התניע את הפגישה וסיפר על הקשר שלו עם ספר התנ"ך. ציין את חמשת חומשי התורה והדגים איך שמות חמשת הספרים מתאימים לתהליך שכל מיזם עובר.

השתתפו 23 אנשים שהעלו רעיונות שלהם בכיוונים רבים המקדמים את המיזם. עלו נושאים ורעיונות לשיתופי פעולה רלוונטיים להמשך התפתחות אנשים בגיל הרביעי. דוויד העלה קבוצת וואטסאפ שכבר התחילה בימים אלה להיות פעילה. אך אני מציעה כאן אפשרות יציבה יותר על תשתיות דיגיטליות שכבר קיימות במטרה לשפר את איכות החיים.

מכירה את דב ינאי כבר כמה שנים ולפני הגעה לכנס דברתי אתו וברכתי על היוזמה. כי לפני 10 שנים אני חשבתי קדימה ויזמתי את  מעגלי החיים+ 60 והוא חושב היום קדימה ויוזם את המפגש והעלאת רעיונות בנושא הZקנים החדשים +80 לשיפור איכות החיים בגיל הרביעי. ראו ראיון עם דב ינאי כאן בסרטון המצורף.

ד"ר דב ינאי – הגיל הרביעי ועוד

אני התחברתי לכמה נושאים חשובים שדב ינאי העלה במניפסט שריכז. כל המשתתפים העלו רעיונות מלאי השראה על דרכים שונות להאיר את הניצוץ בכל גיל. להמשיך את ההתפתחות האישית ולהכניס תמיד משמעות לחיים. כבר אמרו חכמים להוסיף חיים לשנים. כבר נוכחנו בשנת הקורונה כי אזרחים וותיקים יכולים להפוך מקבוצת סיכון לקבוצת סיכוי.

למדנו במיוחד בשנים האחרונות כי אריכות ימים יכולה להיות ברכה. יש דוגמאות באזורים הכחולים וחשוב ללמוד מכל מי שאפשר איך עושים זאת. מסכימה עם הגדרת זקן = זה קנה: נכסים ניסיון, נדלן, נכדים והעתיד לפניו. למדנו כי יש כמה ביטויים לגיל: הגיל הכרונולוגי, הפונקציונלי, גיל התבונה וגיל הגבורות, בכל מקרה רבים משתבחים עם הזמן.

לסיכום:

הניסיון וחכמת החיים מדגישים עד כמה חשובה הפעילות יחד, בלי תחרות, יש מקום לכולם. רעיונות המעוררים השראה חשובים ותורמים מבורכים תמיד.

אני מקווה כי פוסט זה ישמש כקול קורא לכל מי  שהיה רוצה לקחת חלק בתנועה/ארגון זה. ועד שהאתר הZקנים החדשים +80 יעלה לאוויר ויהיה מוכן לפעילות אפשר להירשם דרך טופס "צור קשר" שלנו.

כמו תמיד, אני גם מזמינה אתכם להגיב כאן בתחתית הפוסט. התגובות והקול שלכם חשוב לנו. כי בנוסף לתגובות החשובות שאנחנו מקבלים בקבוצת וואטסאפ, בתגובות שתשאירו כאן כל הגולשים יוכלו לצפות. כך כולנו נוכל לחזור ולנהל דיאלוג מפרה.

אלקה יפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות