משמעות החיים בעידן הדיגיטלי

משמעות החיים בעידן הדיגיטלי

משמעות החיים בעידן הדיגיטלי

מבט כללי – האפשרויות שנפתחו לחיים בעידן הדיגיטלי

פוסט זה כתוב מפרספקטיבה של פנסיונרית, שקלטה כבר בשנת 2011 כי חשוב ורצוי להתכונן לפרישה כמה שיותר מוקדם.

תחילת הדרך

אנשים נכנסו לעידן הדיגיטלי בצעדים מדודים. הכול התחיל הרי ברשת ארפא האקדמית שפעלה בארה"ב. כאשר התשתיות נפתחו והתרחבו גם לשימושים אזרחיים, היו כאלה  שקפצו ראש לסביבות וירטואליות חדשות. יש שהתלהבו בעיקר מהאפשרויות של היפר טקסט. המאפשרת קפיצה אסוציאטיבית מנושא לנושא דרך קישור פעיל. ההתחלה הייתה באקדמיה, רשת ארפא שפעלה בארה"ב. הצעד המשמעותי ביותר קרה כאשר הדיגיטל הגיע לאזרחים רגילים. גוגל נולדה בארה"ב ובשנת 2005 ומשם הכול היסטוריה. מנוע חיפוש חדש מהיר ומתקדם איפשר למצוא תכנים רבים בזמן קצר. לאורך כל הדרך מאז, התוכן הוא המלך. המידע הופך לידע וידע הוא כוח.

אזרחים וותיקים מצטרפים

גם אנחנו האזרחים הוותיקים נכנסנו לעידן המאתגר הזה בדרכנו אנו. לפעמים לאט לאט ולעיתים בעזרת תהליכים מזורזים של קורסים ותמיכה עקב אילוצים סביבתיים. בשנת 2011 לקראת יציאתי לפנסיה ממכללת אורנים, יזמתי את פורטל המידע כדי לרכז ולהנגיש לבני גילי על פלטפורמה המאפשרת גוון בתחומים ובתכנים, מידע לשיפור איכות החיים ולהמשך התפתחות לאורך החיים. האפשרות הקלה והמידית ליצור קשרים במייל פתחה אופק תקשורת חדש וישיר.

אחד המושגים המכוננים בשנים ראשונות אלה הספר "מגה חיים" של ד"ר יעקב בן שאול. בשנים הראשונות התמקדנו באיתור צרכים, רצונות וחלומות של אזרחים בגיל +60 לקראת תקופת הפרישה. תהליך זה ממשיך להיות מאפיין מרכזי בריכוז התכנים בפורטל. נוצר מאגר של תכנים רבים ומגוונים במאורגן במדורים ודפי מידע עם קישורים חיצוניים ופנימיים.
עידן דיגיטליהרשתות החברתיות תופסות את מקומן בעידן הדיגיטלי

בשנת 2014 גם פייסבוק הגיעה לישראל ואנחנו, במעגלי החיים+60,  התחלנו את הפעילות המשלימה לפורטל הממוקם היטב באינטרנט – הרשתות החברתיות.  נוספה עוד זירה בה המשכנו לאתר צרכים, רצונות, רעיונות ותכניות של בני + 60 לקראת עשרות השנים הבאות. מתחילת הקמת הפורטל התקיימה סינרגיה משולבת של פעילות בקבוצות פייסבוק רבות רלוונטיות לגיל השלישי. גוגל אנליטיקס מראה כי כ- 40% מהכניסות הייחודיות לפורטל הן מרשתות חברתיות והשאר מגוגל ויש גם כניסות ישירות.

על הדרך פגשתי עוד יזמים וותיקים בקורסים וסדנאות. בני הגיל השלישי, התחילו להיות פעילים ברשתות החברתיות. קבוצות כמו, גמלאים ברשת, משתבחים עם השנים, פנסיונרים מטיילים, גמלאים יוזמים שינוי, גמלאים במבט צעיר, גמלאים מתנדבים ועוד. הסטטיסטיקה של פייסבוק מראה כי בשנת 2020 יש בישראל כמיליון ומאה אלף אזרחים וותיקים, מחציתם נמצאים יום יום באינטרנט ( בעיקר גוגל) ובפייסבוק.

מה קורה היום לקראת סוף פברואר 2021  בעידן הדיגיטלי

בשנה האחרונה, צמחו הזדמנויות חדשות וקלות לשיפור קשרים ודיאלוג. הזום פתח כמה אפשרויות חדשות פשוטות וקלות לפגישות קהילה. לפני שבועיים ריכזתי וכתבתי פוסט אודות כמה אבני דרך לקראת הקמת  קהילות צומחות בזום. לפני מספר ימים, קבלתי הזמנה לכנס של קבוצת פייסבוק בשם "פורשות כנפיים". אני רואה בקבוצה זו כעתודה חכמה עבור מעגלי החיים 60+. 

הכנס יתקיים בתאריכים 1-2/3 ימים ב' ו- ג' בין השעות 18:00-20:30 בזום.

כנס מרתק, מגוון, עם שפע של הרצאות, יהיו גם הפתעות!

הכנס גם הפעם ללא עלות ונדרשת הרשמה מראש. הנה הלינק עם מידע והרשמה: https://lp.vp4.me/m7hj

אני נרשמתי! ממליצה בחום להירשם, לפנות את הזמן ולהגיע לכנס. בטוחה שיהיה מעניין.

להתראות, אלקה יפה

בידקו גם

מבצע סבתא - סרגניות וסרגן של מרכזי היום חיפה והקריות

מבצע סבתא – סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות

מבצע סבתא סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות   זמנים קשים, מלחמה בדרום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות