סגנונות נטוורקינג - ציידים וחקלאים

סגנונות נטוורקינג – ציידים וחקלאים

סגנונות נטוורקינג – ציידים וחקלאים

מצאתי הזדמנות זו לשתף אתכם בסגנונות נטוורקינג לזיהוי סגנונות של הפצה ופרסום.

המעבר מעבודה כשכירה במשרד החינוך לפנסיה ומשם פיתוח מיזם העוסק בגיל השלישי היה מורכב. ממנהלת פרויקטים של העצמת מורים בכניסה להוראה ליזמית עצמאית דרש הרגלים חדשים. העשייה והלמידה הביאו לתובנות חדשות. התובנה האחרונה בעניין סגנונות הנטוורקינג הייתה משמעותית במיוחד.

כבר בתחילת המיזם של "מעגלי החיים+60" הבנתי שצריך להשתתף במפגשי נטוורקינג. להכיר אנשים שהם גם בעלי עסקים ו/או נותני שירותים. לאפשר גם להם להכיר את המיזם שלי. בשנות עבודתי בחינוך, הוראה והכשרת מורים לא הייתי רגילה לסוג הזה של מפגשים. במערכת החינוך פגשתי צוותים עובדים על נושאים או פרויקטים. גישה של מנהלי מערכות שהם כולם שכירים.

חשוב היה להיחשף לדרך החשיבה והפעילות של אנשים עצמאיים. המליצו לי על ארגון בשם BIZMAKEBIZ והצטרפתי. חלק מהפגישות היו במקום וקבוצה קבועים וחלק כאורחת בקבוצות אחרות. במשך שנתיים, מדי שבוע השתתפתי בפעילויות אלה. הכרתי אנשים מעניינים, שמעתי על שירותים יצירתיים וחוויתי כמה וכמה דרכים להציג עסק – משהו שהיה חדש לי לגמרי.

במהלך השנתיים האלה, הבנתי סופית כי המיזם שלי, פורטל המרכז ומנגיש מידע לבני הגיל השלישי, כולו ממוקם באינטרנט. החלטנו כי חשוב להיפתח יותר לרשתות החברתיות. שדרגנו את הפורטל, עברנו למערכת חדשה ודינאמית המשתכללת בעזרת תוספים לפי הצורך. התחלתי להשתתף בכנסים של שיווק וללמוד קורסים של קידום וחשיפה במדיות השונות. הקמנו כנס אינטרנטי מוקלט ובו 12 הרצאות בנושא "אריכות ימים ואורח חיים בריא" והגדלנו את היקף התכנים. הוספנו מדורים ואתרנו פתרונות חדשים ומעניינים לבעיות שיש בגיל השלישי וגם אפשרויות להגשמת חלומות.

רשת דייגים

המפנה שהתחיל בתחילת שנת 2020 בהשפעת גלי הקורונה היה תודעתי

לקראת 2020 תכננו כנס אינטרנטי חדש ואז הגיעה הקורונה. מסתבר כי דווקא בין גלי הקורונה התרבו מפגשי נטוורקינג בעזרת ה- ZOOM . מאד נוח כאשר לא צריך לנסוע. מול החיסרון של התרשמות פנים אל פנים עומד פרופיל ועיניים מול עיניים או קבוצה. נזכרתי כי כבר לפני תקופת הקורונה השתתפתי בפגישת זום של קבוצת פלא נט. חזרתי אליהם ונעניתי להרבה הזמנות חדשות של מרחב היזמות בחיפה, של מניפות עסקים בעמק ועוד. 

 במהלך פגישות נטוורקינג ממוקדות אלה ב- ZOOM הבנתי משהו חדש. בפגישות אלה באים לידי ביטוי 2 סגנונות של פעילות. סגנון של ציידים וסגנון של חקלאים. אולי מחזיר אותנו לאחור, כאשר יצאנו מהמערות, אבל התובנות מועילות.

ישנם בעלי עסקים המעדיפים הפצה ופרסום מפה לאוזן. אם העסק נותן ערך, לאחר זמן יש גם תוצאות. אלה הציידים, השואפים לצוד לקוחות מותאמים אחד אחד. הסוג השני של בעלי עסקים הם החקלאים. אלה חורשים קודם את השדה, מניחים תשתיות, זורעים זרעים, משקים ומטפחים. הם פונים לקהל לקוחות רחב בבחינת "שלח לחמך". מרכזים מידע ומציגים אותו לכמה שיותר קהלי יעד רלוונטיים.

שמחתי להבין כי בלי לקרא לכך בשם, אני שייכת עם המיזם שלי לסוג השני. אני באה מתחום החינוך שם משקיעים לדורות הבאים. אני חברת קיבוץ מאז הליכתי לגרעין נח"ל. הנושא החברתי, שיתופי פעולה ועזרה הדדית הם חלק מהיום יום שלי. זו הסיבה כי גם כאשר לקראת יציאתי לפנסיה המיזם שלי הוא בסגנון ובגישה שיש לחקלאים. להשקיע ולחכות לגשם טוב וליבולים ותוצאות מבורכות. מאחלת לכולנו, יציאה חלקה וטובה מגלי הקורונה וחזרה לשגרה מבורכת וטובה עוד יותר מזו שהייתה לפני שנה.

אשמח מאד לקבל כאן תגובות ודעות משלכם לנושא זה, אלקה יפה

 

בידקו גם

מבצע סבתא - סרגניות וסרגן של מרכזי היום חיפה והקריות

מבצע סבתא – סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות

מבצע סבתא סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות   זמנים קשים, מלחמה בדרום …

תגובה אחת

  1. אהבתי מאוד את הדימוי של ציידים וחקלאים בהקשר של שיווק והפצת העסק. ומיד היה ברור לי שאני חקלאית ממש כמוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות