שלום לך גולש וותיק

שלום לך גולש וותיק ויקר שלי

שלום לך גולש וותיק ויקר שלי – מכתב לגולש האידאלי בן ה 60+

סליחה על הגישה הישירה, מרגישה כאילו אנחנו מכירים זמן רב. הרי כבר יותר מ-7 שנים אנחנו בקשר. כבר כמה פעמים רציתי לכתוב אליך מכתב אישי ישיר ונוגע אך לא הספקתי להגיע לכך. היום אני כותבת כי נתנו לי משימה שקבלתי בשמחה. נדהמתי לראות כמה מהר הזמן עובר כאשר נהנים. אבל בעצם, עוד לפני שיזמתי את צומת המידע האינטרנטי  "מעגלי החיים +60" הרגשתי קרובה אליך ואל חלומותיך. גייסתי אותך שנחשוב יחד איך הופכים את תקופת הפנסיה להזדמנות גדולה לשיפור איכות החיים שלנו ושל בני גילנו. יש לנו עתה הזדמנות לבטא את מה שבאמת מעניין אותנו, לתכנן ולהגשים חלומות שלא הספקנו.

שנינו התחלנו יחד במסע ובמעבר לגיל השלישי. פגשתי במסע הגיל אנשים חדשים ומעניינים, התמקדתי באלה הדומים לי ולך, אשר נהנים ומקבלים יפה את הגיל וזורמים איתו. מאז ומתמיד ידענו לראות את רבע הכוס המלאה, את המקום היפה והמשמח ולהתעלם עד כמה שאפשר מהכואב והעצוב.

תוחלת החיים עולה ולמזלנו יש לנו עוד 2-3 עשורים לתכנן לחיות וליהנות. נכון הדבר, הגענו לגיל המדהים, גיל בו אפשר להתחיל לחשוב קצת גם על עצמנו. בוא לא נכחיש כי גם עד עתה עשינו המון דברים מדהימים, הקמנו משפחה, גידלנו ילדים עבדנו בעבודה טובה ומאתגרת ואפילו התחילו להגיע גם נכדים ראשונים. עתה, צברנו חכמת חיים, יש לנו גם קצת יותר משאבים שחסכנו לתקופה זו. אחדים קוראים לה אחר הצהריים של החיים ואני רואה בה תקופה של סתיו יפה ואסיף של תוצרי החיים שאספנו עד היום.

איתרע מזלנו ואנחנו חיים במאה ה- 21. זו המאה המרתקת שבה התקשורת בין בני האדם הפכה לפתוחה ונפוצה. מעלינו נוצר ענן של מידע וקישורים המהווים את התשתיות היומיומיות של העידן הדיגיטלי שבו אנו חיים. בקצות האצבעות ובקלות אנחנו יכולים להגיע לפתרונות והצעות בכל נושא שנרצה. אם נביט קצת סביבנו נחווה את המשמעות המלאה של מגה חיים מצד אחד ומצד שני מתוך הניסיון וחכמת החיים נזכור כי יום שעובר איננו חוזר.

נכנסתי הבוקר כהרגלי אל הטופס הירוק של שירות ממוקד ושמחתי לראות את רשימת ההתעניינות שלך. קלטת את כל התחומים החדשים של מידע שהעלינו בנושאי טיולים ונופש בארץ  ובעולם. ראיתי כי דפדפת בנושאים שהעלינו במדור קהילות פנסיונרים פעילים אך השמחה הגדולה ביותר קפצה עלי כאשר ראיתי שנרשמת לייעוץ בנושא השקעות מותאמות אישית.  שמחה גדולה מדוע? כי עתה אני בטוחה שתצליח לא רק לחלום ולתכנן אלא גם להגשים את החלומות ולהגיע לפריחה מחודשת בגיל השלישי.

יש לי עוד דברים רבים לשתף אותך כי יש לי תכניות רבות לעתיד הקרוב וגם זה הרחוק קצת יותר. מתוך המיזם עצמו צומחים כל הזמן רעיונות חדשים, שלי ושל וותיקים אחרים שמעלים רעיונות דרך צור קשר. אני שמחה לזרום עם כל מה שקורה כי הרי התחלתי את המיזם כשליחות חברתית למען מיליון האזרחים הוותיקים בישראל היום. מעודד אותי לראות את המודעות העולה, בעיקר אצלנו, בני הגיל השלישי אבל גם בחברה באופן כללי. ההתפתחות של סדנאות התפתחות וקורסים לגיל השלישי מעודדת עמותות ואוניברסיטאות וקתדרות להקדיש תשומת לב לקהל היעד המיוחד שלנו. יותר ויותר אנשים מגיעים למסקנה כי העולם שייך לוותיקים. אלה לא הזקנים של פעם אלא הוותיקים החדשים, סניורים במשפחה אשר איתם מתייעצים בהם נעזרים כלכלית ועניינית.

לסיום מכתב ראשון זה, שאחריו יבואו כנראה עוד, אני שמחה לקבל משובים טובים ובונים. שמחה ללמוד נושאים חדשים ולהרגיש יחד אתך איך קורה שאנחנו משתבחים עם השנים. מוסיפים חכמת חיים, מגייסים את חכמת ההמונים ברשתות ולאט לאט הופכים לכוח השלישי שיש לו פוטנציאל טוב להוביל מבחינה כלכלית, חברתית ותרבותית.

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות