התקדמות לבריאות מייטבית

התקדמות לבריאות מייטבית – מבט על

התקדמות לבריאות מייטבית – מבט על

מבט כולל על אורח חיים שמאפשרהתקדמות לבריאות מיטבית. כולנו, בכל גיל שואפים לטפח בריאות מיטבית. בשנים הצעירות יותר, אנחנו עסוקים בנושאים רבים כמו בניית קריירה, הקמת משפחה ועוד. לכן, קורה לעיתים כי רק כאשר הילדים עזבו את הקן ויצאנו לפנסיה, אנחנו פנויים באמת לעצמנו. זהו הזמן הטוב ביותר להתארגן מחדש. לבדוק את כל מה שאנחנו יודעים ולברר מה נודע לאחרונה בתחום הבריאות, התזונה ואורח החיים הכללי.

נתחיל לסקור כמה תובנות כלליות הקשורות לבריאות ולאורח חיים מייטבי. נבין לעומק איך חיים טוב יותר. נדע מדוע בדורנו תוחלת החיים עולה. נלמד איך אפשר להגיע בדרך הנכונה ובצורה מיטבית ל"אריכות חיים".  כדי לשאוף ולהגיע למקומות הטובים, צריך לסקור את הבעיות הקיימות, אצלנו ואצל אנשים אחרים בגילנו. חשוב להכיר בעובדה כי תזונה עשירה בפחמימות ריקות כמו לחם לבן, אורז לבן ועוגיות פשוטות, נמצאו כאחד הגורמים המובהקים של מצבי סכרת מבוגרים, מעי רגיז ועוד.  החיים בעידן המודרני מובילים את המבוגרים למצבים לא רצויים אלה.

במבט כללי מערכתי על החוסן הבריאותי שאנשים צריכים לשאוף אליו, יש ארבעה מרכיבים ראשיים. הראשון הוא תזונה, השני פעילות גופנית, השלישי שינה, והרביעי התמודדות עם לחצים מסוגים שונים שיש בחיים המודרניים. כל ארבעת אלה הם מעין פאזל שחשוב מאד גם להכיר את חלקיו וגם להתאים אותם באיזו משוקלל לצרכים של כל אדם ובכל גיל. את המידע הבסיסי שיש היום לגבי כל מרכיב נתאר עוד מעט. כאן המקום לומר עוד משפט כללי אחד: מעבר להיבטים הפרקטיים חשוב גם מבט על, כדאי לערוך היכרות ראשונית ידע חדש על  "מודל רפואה מאוחד" המתייחס לגוף, נפש ונשמה.

ממבט העל נחזור אל כמה פרטים מאד בסיסיים:

לגבי תזונה מאוזנת ונכונה. חשוב שהיא תהיה מותאמת לגיל. חשוב שתכיל הרבה ירקות מגוונים בצבעים שונים המצטרפים לכמות קטנה יותר של חלבונים ולכמות מינימלית של פחמימות ומתוקים. נשמע פשוט אך דרושה נחישות והקפדה בביצוע. תמיד רצוי ומומלץ להתייעץ על בעלי מקצוע בתחום. הבשורה המשמחת והטובה היא ששינוי תזונתי בסיסי, מוכיח את עצמו כפתרון היעיל והבטוח ביותר לבעיות פיזיות רבות.

פעילות גופניתבנושא הפעילות הגופנית, שמעתי פעם איש חכם אומר שאם נתייחס לפעילות הגופנית כמו אל מזון יהיה הטוב ביותר. כפי שאוכלים בכל יום, כך דרושה פעילות גופנית יום יומית, מותאמת למצב הגופני, לגיל ולמטרות שיש לאנשים בתחום זה. כמו בתזונה, רצוי לגוון גם כאן, לעסוק בכמה פעילויות כמו הליכה, שחיה, פילאטיס, צ'י קונג, יוגה ועוד, הכל בהתאם לגיל ולרמת הכושר האישית.

הנושא השלישי הוא השינה, עד לשנים האחרונות לא הכירו בתרומתן המשמעותית של מספר שעות השינה הטובה לאורח חיים ובריאות מיטבית. מסתבר כי הקשר הוא חזק מאד ואם אנחנו באמת רוצים להגיע למצב של איזון במשקל והרגשה כללית טובה, חשוב מאד לשים לב ל"איכות השינה". מספר שעות השינה ואיכותן מובילות וקובעות את האפשרויות התפקודיות שלנו ביום למחרת.

הנושא  הרביעי והאחרון בפאזל הזה הוא המורכב ביותר. התמודדות עם לחצים מסוגים שונים שהעולם והחיים בעידן המודרני מזמנים לנו. קיימות גישות ושיטות רבות להתמודדות עם לחצים. גם כאן, חשוב להתאים את השיטה לאדם המסוים באופן אישי. רצוי להגיע לאנשי מקצוע מומלצים ולהתייחס להיבט מורכב זה כאחת הדרכים המאפשרות להגיע באמת לאורח חיים ובריאות מיטבית.

הלחץ הוא תופעה מדידה. נפוצה וידועה הבעיה של לחץ דם גבוה בגיל השלישי. הרפואה הקונבנציונאלית מובילה לפתרונות בעזרת תרופות רבות מסוגים שונים. ממרומי גילנו, חשוב להפיק מניסיון וידע שנאגר בשנים האחרונות. אם נרצה באמת להגיע לאורח חיים ובריאות מיטבית. רצוי מאד לברר את החשיבות של "הורדת לחץ דם גבוה" ללא עומס של תרופות אלא בדרכים אלטרנטיביות, ביופידבק Mindfulness . ושיטות רכות נוספות. התפתחו לאחרונה כמה דרכים משמעותיות להתמודדות עם לחצים, בעיות והפרעות שינה, תזונה מאוזנת ועוד. כדאי להכיר סדנה מיוחדת העוסקת ב- "9 נקודות מבט של אהבה" ונוגעת במכלול גדול של היבטים. בקרוב נמליץ על כמה קורסים אינטרנטיים, כלומר, און ליין המגיעים אליכם הביתה שיעזרו לכולנו להתפתח ולהתקדם.

המידע בנושאים אלה הוא דינאמי ומתפתח במיוחד מהר. אנחנו מנסים לעקוב אחר ההתקדמות הזו ולהביא כאן בפורטל את העדכונים האחרונים. נשמח אם גם אתם תשתפו אותנו במה שנודע לכם. תמיד ישנה אפשרות להגיב כאן בכמה משפטים מעבר לסימון "לייק" האומר שהנושא נראה לכם חשוב ומעניין. לסיכום ביניים שלנו נאמר כאן כי אם נקפיד להתעדכן וגם לקיים חלק גדול מההמלצות הללו כבר עשינו הרבה. רק כך נצליח להתעלם לפעמים מהגיל הכרונולוגי הרשום לנו בתעודות ולהגיע ל"גיל פונקציונלי"  גבוה במצב טוב ומלא שמחה והנאה. עצם ההתכוונות לכך כבר משפרת את המצב.

כרגיל, אתם באמת מוזמנים לשתף במידע, ברעיונות, להעלות שאלות ובעיות הקשורים לאורח חיים, לבריאות ובכלל.

אלקה יפה

בידקו גם

בריאות כללית ואריכות ימים

בריאות כללית ואריכות ימים על-ידי האטת ההזדקנות

בריאות כללית ואריכות ימים שלום חברים ותיקים! פוסט זה נכתב בשבוע הראשון של אוקטובר, לפני …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות