חמשת הכלים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות בעידן הקורונה

חמשת הכלים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות בעידן הקורונה

חמשת הכלים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות בעידן הקורונה

מידי יום חודרים לתוך גופינו אלפי חיידקים ווירוסים, נוסף על התאים הסרטניים שנוצרים בגוף באופן שגרתי. ובכל זאת, רוב הזמן אנחנו בריאים ומתפקדים. זה קורה בזכות מערכת החיסון של גופינו. במילים אחרות, חשיפה לוירוסים ולחיידקים יכולה לפגוע בנו בעיקר כשמערכת החיסון שלנו חלשה ואם נשקיע בלחזק אותה- נוכל להנות ממניעת המחלות ולא מריפוין כאשר הן כבר מופיעות. באמצעות חמשת הטיפים המוכחים הללו תוכלו לחזק את מערכת החיסון שלכם ולהוריד דרמטית את הסיכוי לחלות החורף הזה ובכלל.

  1. תישנו לפחות 7-9 שעות ביממה. מחקרים של השנים האחרונות מגלים את הקשר הישיר שיש בין היעדר שינה מספקת לתחלואה. ומאידך, כאשר ישנים 7-9 שעות ביממה- מערכת החיסון (כמו גם מערכות אחרות) מתפקדת הרבה יותר טוב. אם קשה לכם להירדם, אל תתפתו להשתמש בכדורי שינה, שאולי יגדילו את טווחי השינה בטווח הקצר אך גם עלולים ליצור בעיות אחרות הכרוכות בשימוש בתרופות כאלה בטווח הארוך. ישנן דרכים טבעיות שיעזרו לכם להירדם בקלות, גם ללא תרופות, דוגמת מכשיר הרספירייט המיועד להורדת לחץ דם ועובד נפלא גם להקלה בהרדמות.
  2. תוספי תזונה. על אף שבשוק תוספי התזונה קיימים מוצרים רבים שיעילותם לא הוכחה מדעית- ישנם תוספים שמוכרים בעולם המדעי ככאלה שאכן תורמים לחיזוק מערכת החיסון. הנה מספר דוגמאות:

תזונה מחזקת 💡 ויטמין C– מחקר שנערך ב 11,000 איש מצא שנטילת 1000-2000 מ”ג של ויטמין C ביום מצמצמת את משך ההצטננות ב 8%-14%.

 💡 ויטמין D– מחסור בויטמין D מעלה את הסיכון למחלות. עם זאת, כאשר רמות הויטמין הזה תקינות, נטילת תוספת של ויטמין D לא תפחית את הסיכוי לחלות.

 💡 אֶכִינָצֶאָה– קיימים ממצאים המעידים על כך שנטילת אֶכִינָצֶאָה מקצרת את משך המחלה.

 💡 שום– מחקר שנערך לאחרונה על 146 אנשים מצא שצריכת שום מורידה את הסיכון לחלות ב 30%. מחקר זה, למעשה, מאשש את השפעות השום המוכרות במסורות כטיפול עממי.

 💡 תאכלו שומנים בריאים. מסתבר שצריכת שומנים בריאים כמו שמן זית (בכמות מתונה), אבוקדו, דג סלמון מגבירים את יכולת מערכת החיסון להגיב לפולשים. זה קורה בזכות רכיב  שנקרא אומגה 3 שקיים במוצרים אלה. אגב, אומגה 3 תורם גם לזכרון ולריכוז, כך שבאמת חשוב ומומלץ לשלב שומנים בריאים בתפריט שלכם.

  1. תטפלו בסטרס ועומס רגשי. הקשר בין גוף ונפש נבדק ונחקר באלפי מחקרים וברובם המכריע מתקבלת מסקנה ברורה: הגוף והנפש משפיעים זה על זה באופן כביר! המשמעות היא שכאשר אתם חווים סטרס, עומס רגשי או אפילו חרדות באופן קבוע, גם אם אינכם שמים לכך לב- מערכת החיסון שלכם הולכת ונחלשת. לכן, חשוב מאוד לטפל ברמות הסטרס. כיום ישנם פתרונות רבים החל ממטפלים רגשיים, דרך תוספי תזונה דוגמת הספרונל שמקבל משובים חיוביים ועד למכשיר הקלמיגו שמסיע בתרגול נשימה טיפולית ומוריד סטרס באופן מרשים מאוד שמפתיע גם פסיכולוגים ותיקים.
  2. תעשו פעילות גופנית מתונה. פעילות גופנית מתונה מזרזת את זרימת הדם, תורמת להורדת תהליכים דלקתיים ומעודדת את תפקוד מערכת החיסון. פעילות מתונה יכולה להיות הליכה, שחיה, רכיבה על אופניים. כדי שפעילות גופנית תהיה יעילה, יש לכוון לצבירת מעל 150 דקות של פעילות כזאת בשבוע.
  3. תאכלו פרוביוטיקה– אותם “חיידקים טובים” שנמצאים במזונות כמו יוגורט, ירקות כבושים ביתיים ועוד- מעשירים את המעיים שלנו ולא רק מאזנים את מערכת העיכול, אלא גם תורמים למערכת החיסון. מסתבר שחיידקים אלה מסייעים למערכת החיסון לזהות טוב יותר מהם תאים בריאים ומהם פולשים שעדיף לגוף לחסל. לכן, מומלץ לשלב מאכלים פרוביוטיים בתזונה שלכם, בין פעמיים לארבע פעמים בשבוע.

לסיכום, אם אתם מעוניינים בחיזוק מערכת החיסון באופן טבעי, כנראה שהבריאות ארוכת הטווח שלכם חשובה לכם וזה, כשלעצמו, מעלה את הסיכויים שלכם לבריאות וחיוניות.

נאחל לכם חורף בריא ומחזק.

*גילוי נאות – פוסט זה נכתב מטעם M.D.S. FARM

בידקו גם

הופכים מידע לידע

הופכים מידע לידע – כיצד זה קורה?

הופכים מידע לידע – כיצד זה קורה? ממידע לידע התהליך והמלצה על 5 עקרונות ליישום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *