מיינדפולנס - למצוא שקט נפשי ולהפחית מתחים

מיינדפולנס – למצוא שקט נפשי ולהפחית מתחים

 מיינדפולנס – למצוא שקט נפשי ולהפחית מתחים

מחברת הפוסט: אורית רויטמן

האם יש בך כמיהה ליותר שקט נפשי? לתחושת בטחון?

לשחרור מהלחץ שנלווה לקצב המטורף של העולם המודרני?

לפעמים הכמיהה נובעת מעייפות ומהשתוקקות למנוחה מהמתחים והסערות של היומיום.

ולפעמים זו סקרנות פשוטה למהות החיים וחיפש דרכים לחיות אותם בחופש וללא סבל.

אורית רויטמןשלום, אני אורית רויטמן. אני מתרגלת מדיטציה 30 שנה והמסע שלי לשקט נפשי התחיל בסקרנות של נערה שהפך לחיפוש אחרי אפשרות לחיים של שלווה ומשמעות. אני אשת חינוך ומטפלת רגשית. במשך שנות עבודתי המיינדפולנס אפשר את השקט הנפשי והכוח שהיו נחוצים כדי לעבוד עם אנשים. לכן ב2015 הכשרה להוראת מדיטציית מיינדפולנס: קורס מורי MBSR (מדיטציית מיינדפולנס להפחתת מתחים) מטעם מכון מודע למיינדפולנס מדע וחברה במרכז הבינתחומי הרצליה. היום אני מלמדת מדיטציית מיינדפולנס לאנשים שמחפשים דרך לחיות בשלווה ובתחושת בטחון וחופש פנימי.

מה זה מיינדפולנס?

ואיך המיינדפולנס קשור לשקט נפש? למצב הער, הרגוע והממוקד שאנחנו נכספים אליו?

מיינדפולנס, קשיבות בעברית זו מודעות לא שיפוטית, שמופנית באופן עקבי למה שקורה כאן ועכשיו. את המודעות הזאת, ואת המצב המנטלי הער ורגוע שנלווה אליו, אפשר לפתח על ידי אימון ותרגול של מדיטציית מיינדפולנס. תרגול מיינדפולנס הוא פשוט והשפעתו המיטיבה היא עוצמתית.

מה זה MBSR?

הסדנה שאני מעבירה היא תכנית ייעודית הנקראת MBSR.

Mindfulness Based Stress Reduction

תכנית להפחתת מתחים בעזרת מיינדפולנס

שקט בטבע

זו תכנית רבת מוניטין שפיתח ד”ר גון קבט-זין בשנות ה 80 בארה”ב ושנמצאת בשימוש נרחב היום בעולם המערבי. התרגול מבוסס על מדיטציה בודהיסטית אך דרך התרגול מונגשת ומותאמת לתפיסת עולם של התרבות המערבית. התוכנית נבדקה עד היום בלמעלה מ- 6,200 מחקרים והוכחה קלינית כמסייעת לשיפור באיכות חיים:

  • הפחתה משמעותית ברמות הסטרס
  • השקטת מחשבות מטרידות
  • הקלה על קשיי הרדמות ושינה
  • הפחתה של תסמיני דיכאון וחרדה
  • שינוי של הרגלים ודפוסים מזיקים
  • חיזוק המערכת החיסונית
  • הפחתה של תסמינים פסיכוסומטיים
  • חיזוק היכולת להנות מהרגעים הטובים שהחיים מזמנים.

נשמע כרשימה ארוכה? ואיך אפשר שתרגול פשוט מטפל בכל אלו?

זה לא מוזר אם אנחנו מבינים שבבסיס רוב התסמינים האלו נמצאת הסטרס, הלחץ הכרוני המתמשך. ושהתרגול בתוכנית ייעודית להפחתת מתחים אלו.

החיים אולי לא תותים, במיוחד בימים אלו כשהשלווה של כולנו נקרעת לגזרים על-ידי הפוליטיקה, הקורנה וכל מה שבניהם. אבל אין צרך לשקוע לתוך המצב, או לותר על איכות החיים. במיוחד בגיל שבו יש לנו ניסיון וחכמת חיים. יש דרכים לטפח שקט נפשי, ותרגול מדיטציית מיינדפולנס היא אחת מהטובים ופשוטים בהם.

ליצירת קשר עם אורית רויטמן:

דוא”ל – [email protected]

נייד –  054-5366152

כדי להגיע לאתר שלי – הקליקו על המודעה ⇓

close

בידקו גם

חמשת הכלים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות בעידן הקורונה

חמשת הכלים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות בעידן הקורונה

חמשת הכלים שיעזרו לכם לשמור על הבריאות בעידן הקורונה מידי יום חודרים לתוך גופינו אלפי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *