שומרים על כושר בעזרת חוש הראיה

שומרים על כושר בעזרת חוש הראיה

שומרים על כושר בעזרת חוש הראיה

בשנים האחרונות יחד עם העלייה בתוחלת החיים עלתה גם ההתמחות בצרכים ברצונות ובפתרונות המותאמים לגיל המבוגר.  המטרה שלנו הייתה תמיד לשפר את איכות החיים בגיל השלישי. בחיפושיי הגעתי לחומרים רבים ומתקדמים העוסקים באורח חיים בריא. בריאות חשובה בכל גיל אך במיוחד חשוב הדבר בגיל המבוגר.

בהמשך אכתוב כאן כמה פוסטים/מאמרים קצרים ובכל אחד למקד נושא מסוים ומוביל. כמובן שאצרף גם קישורים וסרטונים מתוך הגלישה בים האינטרנט. אתחיל כאן במשהו חשוב ומעניין שמצאתי השבוע  ב- TED הרצאה ממוקדת המסבירה את הראייה שלנו כמשהו מאד סובייקטיבי. מסתבר כי אנחנו בעצם רואים "דרך עין התודעה" ולא את המציאות עצמה. זה גם מסביר את המטאפורה על "חצי הכוס המלאה" אנשים אשר רואים את אותו מצב בדיוק בצורה אישית סובייקטיבית.

נערכו מחקרים וסקרים לגבי ההשפעה של הבריאות והכושר על משקל הגוף. אין לכך תשובות פשוטות. במחקר המדובר כאן והמוצג כדוגמא התייחסו למשהו מאד מדויק – מדידת היקף המותנים מול הערכת מרחק של קו סיום (שלט שנקבע במקום). מסתבר כי הגוף והמוח פועלים במקביל. נמצא כי הייתה השפעה רבה למוטיבציה של האנשים. האסטרטגיה הייתה פשוטה "מקד עיניך במטרה, בקו הסיום, והתעלם ממה שרואים בסביבה" כלומר, למקד ראייה ממש. המיקוד הנ"ל גרם להערכת מרחק קצרה יותר ומה שיותר מעניין, השפיע גם על הביצוע של הגעה למטרה. זו אסטרטגיה פשוטה וכדאי לאמץ אותה.

הנה כאן תוכלו לצפות בסרטון המלא – שימו ♥ יש כתוביות בעברית להתראות בכתבה/רשומה הבאה – אלקה

להתראות בכתבה/רשומה הבאה – אלקה

בידקו גם

בריאות כללית ואריכות ימים

בריאות כללית ואריכות ימים על-ידי האטת ההזדקנות

בריאות כללית ואריכות ימים שלום חברים ותיקים! פוסט זה נכתב בשבוע הראשון של אוקטובר, לפני …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות