תוספי תזונה

שנים האחרונות הולכת וגוברת הפופולאריות של נטילת תוספי תזונה שונים, למרות שלא קיימות הוכחות חותכות להשפעתם של חלק מתוספים אלה על גופנו. עם זאת, סקרים שנערכו על ידי משרד הבריאות וקופות החולים, מגלים כי למעלה משליש מהמבוגרים בישראל נוטלים תוספי תזונה. גם בקרב אוכלוסיית הזקנים והמטפלים בהם תוספי המזון הופכים ליותר ויותר פופולאריים.
תוספים אלה מתיימרים לספק לגוף את הרכיבים שחסרים וחיוניים לפעילותו התקינה. תוספי תזונה כוללים ויטמינים, חומצות שומן, חומצות אמינו ומינרלים.

סוגים של תוספי תזונה והשפעתם על הגוף

סוגי תוספי התזונה שנמכרים כיום בשוק הוא עצום. להלן רשימה של העיקריים שביניהם והתכונות המיוחסות להם:

♦ אומגה 3 – קבוצת חומצות שומן רב לא רוויות הנדרשות לתפקוד תקין של הגוף.
♦ סידן – נדרש לבניית עצמות ושיניים. חיוני לקרישת דם ולתפקוד מערכת העצבים והשרירים.
♦ ברזל – מחסור בברזל עלול לפגוע בהובלת החמצן של הדם ולהביא לאנמיה. מצוי בהמוגלובין
ובתאי הדם האדומים. קיימים תוספים רבים לטיפול באנמיה בחוסר ברזל.
♦ ויטמין D – מגביר את ספיגת הזרחן והסידן מהמעי ואת הובלתם לעצמות. חשוב מאוד לחיזוק
העצמות והשיניים. יש להימנע מנטילת כמות גדולה מהמומלץ.
♦ ויטמין A – חיוני לבניית עצמות ושיניים חזקות, מגן מפני זיהומים על הקרומים הריריים באף
ובפה, במערכת העיכול ובגרון. עוזר לבריאות העור והשיער ולשיפור הראייה בלילה.
♦ ויטמין E – מגן על הריאות מפני חומרים מזהמים, שומר על תאי הדם האדומים מפני הרס על ידי
רעלים.
♦ ויטמין K – חשוב לתפקוד תקין של הכבד, חיוני לקרישת דם. מחסור בוויטמין זה הוא נדיר, משום
שהוא מיוצר על ידי חיידקים במעי הגס.
♦ ויטמין C –  חיוני לבריאותם של כלי הדם, העצמות, השיניים והחניכיים. מחזק את הגוף מפני
זיהומים ועוזר בריפוי פצעים.
♦ מגנזיום – חשוב לתפקוד תקין של השרירים והעברת אותות עצביים בגוף. מינרל חיוני מאוד,
שיש לו גם חלק בתהליכים גופניים שמייצרים ומשחררים אנרגיה.
♦ אבץ –  חיוני לריפוי פצעים ולהתפתחות תקינה של הגוף. עוזר בהפעלת למעלה מ-200
אנזימים וחשוב מאוד בחלוקת תאים בגוף.

 

בידקו גם

אורח חיים בריא לגוף ולנפש

אורח חיים בריא לגוף ולנפש

אורח חיים בריא לגוף ולנפש חשיבותו של אורח חיים בריא לגוף ולנפש לבני בגיל השלישי. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *