מתכונים מבית סבתא וזכרונות – טעם של פעם

להיזכר ולהכיר מחדש מתכונים מבית סבתא.

כולנו זוכרים מתכונים מבית סבתא. כאלו שעברו מהסבתא לאימא, לבת, לחברות ולבנות המשפחה. מתכונים שמזכירים לנו את הטעם של פעם. אחרי שהילדים "עזבו את הקן" פחתה ההתעסקות במטבח. אבל עכשיו בתור סבתא אני שבה ומגלה את המתכונים הישנים. מתכונים מבית אמא שמחזירים זיכרונות ומעניקים חווית טעם ייחודית לנכדים. חוויה שמלווה בסיפורים מהוריהם מהתקופה בה הם היו ילדים.

רוכזו כאן קישורים לאתרים המספקים שילוב של מתכונים והסיפורים שסביבם. כל מה שנשאר זה לגלוש, לקרוא, לאפות, לבשל וליהנות.

בטעם של פעםכתבה באתר מאקו/mako. – מתי לאחרונה הכנתם לעצמכם את האגרול המיתולוגי של אהרוני מהספר "הבישול הסיני"?. ומה עם קציפת תות או עוגה משגעת מ"עוגות לכל עת"?. ספרי הבישול הנושנים, שמעלים אבק על המדפים בבית של ההורים שלנו, הם לא רק חלון הצצה לחברה הישראלית של פעם. – אלא גם הזדמנות לנער מתכונים ישנים שעדיין לא נס לחם. תפיחת כבד, מישהו?

 

 

עוגות נוסטלגיותסרטון הדרכה ומתכונים באתר וואלה VOD. – השף קונדיטור מיקי שמו חוזר לניחוחות ילדותו. ומכין 3 מתכונים נוסטלגיים: קראנץ' שמרים, עוגיות מעמול ועוגת בווסקו.

 

 

2015-08-Life-of-Pix-free-stock-photos-making-dough-hands-Dreamy

 

באתר טועמים במטבח העלו עוסף של מתכוני נוסטלגיה. תוכלו למצוא מתכונים לעוגיות ריבה, לייקח, חיתוכיות דובדבניים ועוד.

 

 

כתבה בעיתון הארץ על הספר "חדרוכל". הספר מביא מקבץ של סיפורים נוסטלגיים ומתכונים מימי פריחתו של הקיבוץ. מה עומד מאחורי הצ'יזבטים על משה בתיבה, מרק השיכורים ופשטידת שבת המלכה. הספר משלב נוסטלגיה וביקורת על הניסוי החברתי ההוא.

געגועים לפרדס הישן. – מתגעגעים לתפוז של פעם? למרקחת התפוז של סבתא? או אולי לתרכיז תפוזים ביתי?. אורנה נריה יוגב מתרפקת על זכרונות האוכל מימים עברו. ומגישה שלושה מתכוני תפוז כמו פעם.

כמו של סבתא – שאול בן אדרת עם מתכונים נוסטלגיים. ועל זמניים מבית אמא, אבא , סבא וסבתא של כל העדות.

מתכונים נוסטלגיים.: אוכל בטעם של פעם – פתיתים במקום אורז, שקדי מרק במקום כופתאות ביצים. המאכלים הישראליים האהובים ביותר נולדו בתקופת הצנע. מאכלים הממשיכים ללוות אותנו עד היום. מסע קולינרי בזמן.

לקראת ראש השנה, טוב להיזכר ולהכיר מחדש מתכונים של עוגות דבש.

 

אסופה של מתכונים נוסטלגיים וישנים באתר FoodsDictionary. תוכלו למצוא מתכון לעוגת דובדבנים, ממתק קוקוס ורוד, עוגת "עקיצת דבורה" ועוד.

 

כתבה במאקו/makoאוסף ענק של אוכל וספרי בישול נוסטלגיים. גיל פנטו אוסף נוסטלגיה של אוכל: סיפולוקסים, קופסאות פח, בקבוקי חלב, תפריטים וספרי בישול. מהאוסף אפשר ללמוד לא מעט על ההיסטוריה ועל תרבות האכילה שלנו.

 

 

בידקו גם

אתר נוסטלגיה

נוסטלגיה אונליין -שימור המורשת הישראלית   לכבוד שבוע הספר הוקם באתר תערוכה וירטואלית ובה מאות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות