פעם והיום – מאלבום תמונות ישן לחדשנות טכנולוגית

פעם והיום – רעיונות וטכנולוגיות לחידוש, שימור ושימוש בתמונות הישנות שלנו.

אלבומי התמונות של פעם והיום, היו ויהיו יקרים ללבנו תמיד. היום אפשר להפיק תמונות איכותיות בכל מצלמת נייד, אבל את הרגעים הקסומים שנאצרו באלבומים קשה לשחזר. החוויה החושית חשובה אבל לרוב היא נשכחת. רוב האלבומים המשפחתיים דחוסים בארון כלשהו. השנים כיסו אותם באבק, הדבק יבש מזמן והתמונות זזו ממקומן ולעתים נשרו. אותו הגורל מוכתב גם לסרטי הווידאו המגנטיים של פעם. חתונה נהדרת מלאת חוויות. טקס בר מצווה בכותל, טיול שנתי עם חברי עבר מהכתה של פעם ועוד. האיכות הולכת ויורדת והסרטים נמחקים.

ריכזנו עבורכם כאן כמה רעיונות יצירתיים וגם מספר הפניות לטכנולוגיה של המאה ה- 21 . הכל במטרה להחיות את התמונות וסרטי הווידאו הישנים. גם אם לא תמיד נצליח לשחזר את האוטנטיות שלהם, הרי שנאפשר להם את החשיפה הראויה והמרתקת.

חלק מהרעיונות, ההצעות והדוגמאות הינם כאלו שכמעט כל אחד יכול לבצע בעצמו, לפעמים עם עזרה קטנה. אך רוב הקישורים והרעיונות מובילים למכשור וידע יותר מקצועיים אשר, כפי שתראו, התוצאה הסופית מצדיקה בהחלט את עצמה.

טיפול וסידור תמונות ישנות ואלבומים

לפני שנתחיל לעצב את ביתנו וחפצינו בעזרת התמונות מהאלבומים. קודם כל יש לחשוב איך לטפל ולשמר את אותם אלבומים וסרטים. קיימים מדריכים שונים ברשת הכוללים אפשרות לשחזור תמונות או חלקי תמונות – רסטורציה כפי שעושים ליצירות אמנות? כמו כן תוכלו למצוא גם פרטים מעשיים וטכניים כמו איך מוציאים תמונות מאלבום הדבקה ישן.

אחרי שטיפלנו בתמונות עצמן עולה השאלה: איך נסדר אותם?

♣ נתחיל אולי באחד האתרים הפופולאריים ביותר, הלא הוא אתר לופה לבניית אלבומים דיגיטאליים מכל הסוגים.

♣ דרך נוספת היא לשדרג את האלבום  וכך גם לגרום לו להיות רענן ונגיש. האם נבצע זאת לבד או בשעת יצירה משותפת עם הילדים או הנכדים? האם נחליט להיעזר באנשי מקצוע?

♣ ניתן גם למצוא ברשת מדריכים לסידור תמונות, קבלת החלטות ושיקולים שונים.

♣ אם נרצה להתקדם עוד צעד אחד למאה ה- 21 הרי שאם מחפשים היטב אפשר היום למצוא אפליקציה שהופכת אלבומי תמונות לדיגיטאליים.

עיצוב הבית עם תמונות של פעם והיום

עכשיו כשהתמונות נגישות, מסודרות ומשודרגות, נציע לכם מספר רעיונות לשימוש בתמונות ישנות שלכם וגם קלאסיות לעיצוב הבית. להעשיר פינה, להוסיף אווירה במטבח הכפרי ועוד.  לתמונות הישנות מהאלבום המשפחתי אפשר להוסיף פריטי וינטאז' שונים וכך ליצור אווירה בתלת-ממד.

יש המעדיפים ללכת על כל הקופה. להעלות את כל האלבום, או רובו, על קיר בבית. כדרך לרכז זיכרונות מטיולים, מהילדות, מאירועים משפחתיים וכדומה על קיר דקורטיבי בבית. גם בחדרי ילדים, בפרוזדורים ארוכים, במבואה לבית ובפינת הסלון, שילוב תמונות יכול להעשיר את החוויה של הכניסה לבית ולחדריו השונים.

לסיום הרעיונות העיצוביים, חשוב לשים לב גם לכמה רעיונות למסגור ועיצוב התמונות לפני שמניחים אותן על שידה או תולים על הקיר.

נסכם ונדגיש כי במהלך חיינו אנו מצלמים ומתעדים אנשים יקרים ואהובים, אירועים מרגשים וחשובים אותם אנחנו רוצים לזכור תמיד. לכן גם כדאי ללמוד איך לשמור עליהם. ישנן דרכים ורעיונות להפוך את אלבום התמונות לספר זיכרונות אישי או משפחתי ולהעלות בעזרתו את סיפור החיים.  עוד עצה אחרונה לדרך, לאנשים בגיל השלישי שיש להם עתה קצת יותר זמן ואוהבים את הדרך של "עשה זאת בעצמך" מצאנו הצעה מפורטת באתר צרכנות נבונה – זכור זאת בעצמך.

 

בידקו גם

אתר נוסטלגיה

נוסטלגיה אונליין -שימור המורשת הישראלית   לכבוד שבוע הספר הוקם באתר תערוכה וירטואלית ובה מאות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות