זמן סיפור - להפיק את המייטב מפסק הזמן והפנאי של הקורונה

זמן סיפור – להפיק את המייטב משעות הפנאי

זמן סיפור – להפיק את המייטב משעות הפנאי

אנשים אוהבים סיפורים. רובנו רגילים לקרא סיפורים שכתבו אחרים. אבל אולי נוצר מצב מיוחד במינו ואנחנו יכולים לעשות צעד משמעותי. להתחיל לספר את הסיפור שלנו. יש המעדיפים להתחיל בקטן, יומן משוחזר מתקופת חיים או מהזמן הנוכחי. יש שירצו ללכת על משהו גדול יותר. הבחירה בידכם.

כאשר אמרנו סיפורים, אנחנו יודעים שיש המבטאים עצמם בשירים. דרך מתומצתת לומר דברים. ידוע לנו כי חלק מאנשי הגיל השלישי כתבו כבר לא מעט. תמיד למגירה. עתה אולי הגיע זמן להשקיע מחשבה ולקחת עוד צעד קדימה. אולי חבוי אצלכם משהו מעניין שחשוב שיצא החוצה. לכן, כל השקעה של זמן ומשאבים שווה.

תקופת אי הוודאות והסגר מתמשכת. אנשים הספיקו לסדר כבר מדפים נשכחים בארונות, פינות שונות במחסן בחצר ועוד. יש כאלה שחזרו לאוספים של פעם, בולים, כרטיסי טלפון וחפצים נוסטלגיים. אם נצא מהמסקנה שתקופת הבידוד והסגר, במיוחד עבור הגיל השלישי, עתידה לשהות כאן, רצוי להעלות יוד רעיונות מועילים.

כתיבהאחד הרעיונות האפשריים הוא כתיבה של סיפור חיים. כאן הכול פתוח, אפשר להתחיל בקטן, כתיבת יומן יומי או שבועי, תיעודי ורציני או מלא הומור על מהלך ימי הקורונה. אפשר גם לחשוב יותר בגדול, להעלות בכתב סוג של "יומן מסע" קטע חשוב מתקופות החיים שעברו והיו משמעותיים ומעולם לא היה לנו זמן לשבת ולכתוב עליהם. כתיבה של סיפורי חיים בכל הצורות, יכולה להתבצע בכתיבה ממש, במחשבת מיוחדת שהקדשתם לנושא. אך בימנו יכולה גם, אם תרצו, להיות מוקלטת בניידים המשוכללים שיש לרובנו.

אלה יכולים להיות סיפורים קצרים שכל אחד מהם עומד בפני עצמו. שירים שעלו בכם וכתבתם למגירה, ביטוי בימים של שמחה ואושר או ברגעים כואבים. אנשים אוהבים סיפורים מאז ומתמיד. זה מה שכנראה עשה כבר האדם הקדמון סביב מדורת האש לעת ערב. זו הסיבה שבכל סיפור או שיר אנשים יכולים למצוא את עצמם, להזדהות, להתנחם, להיעצב ולהתעודד. יש כאן קשת שלמה של אפשרויות השראה לחיים לכל אחד מאתנו.

תמיד ישנה גם האפשרות  גם להיעזר במישהו מנוסה ומקצועי יותר לכתיבה זו. ישנן הצעות רבות ושילובים מגוונים. אפשר רק לספר ולהקליט ואנשים מיומנים ישכתבו, יערכו ואפילו יפיקו לכם את זה כספר, אם תבחרו. אפשר גם לעשות את כל הכתיבה והעריכה לבד או עם עזרה מינימלית ואחר כך להחליט האם רוצים שזה גם יצא לאור. גם ברשת תוכלו למצוא מגוון אתרים וקורסים שיכולים לספק מידע על דרכים לפיתוח יכולות הכתיבה שלכם.

אם עד כאן לא התעורר בכם צורך אישי הנה עוד כוון. רעיון שמפליג אפילו רחוק יותר, אולי תרצו לכתוב סיפורי חיים של חברים שלכם, בני משפחה או דמויות מעוררות השראה ששמעתם עליהן וסקרנו אתכם. בימינו, אנשים רבים מתחילים לכתוב בלוג, כתיבה שכבר נפתחת לאנשים נוספים. גם לצורה הזו של ביטוי יש דוגמאות מופלאות ברשת. בלוגים על מסעות בעולם , הכתובים בצורה מעניינת ומלווים תמונות יכולים להיות חוויה חוזרת ומשתפת. 

בקיצור, רצינו להוביל אתכם לבדיקה אישית, אם יש לכם חלום חבוי על כתיבה, אולי זה הזמן להתחיל להגשים אותו. הפעם לא הבאנו קישורים ודוגמאות מובילות כי ננסה לשנות את כוון המידע, בעזרת פוסט פותח זה אנחנו רוצות שתגיבו כאן עם הידוע לכם, עם כל מה שאתם יכולים למצוא בנושא של "סיפורי חיים" כאשר אתם שמים כמה מושגים שהזכרנו כאן בגוגל, עורכים חיפוש ומדפדפים קצת. שתפו אותנו כאן בממצאים, בשאלות שיש לכם, בהצעות חדשות ואחרות ובכל מה שעולה לכם. בהצלחה ולהתראות שיתופי חוויות הכתיבה שלכם. כאן או בפורום. אתם מוזמנים להצטרף אלינו ונוכל להציע לכם במה ראשונית וחשיפה לקהל בני גילנו על התשתיות המוכנות של מעגלי החיים+60

בהצלחה בצעדים הראשונים של המסע, מחכה לתגובות שלכם בעניין רב, אלקה יפה

בידקו גם

טיול באמירויות שהפך למסע למידה - ותיקי עמק יזרעאל

טיול באמירויות שהפך למסע למידה – ותיקי עמק יזרעאל

טיול באמירויות שהפך למסע למידה ותיקי עמק יזרעאל מאז ומתמיד ידענו כי לכל אורך החיים …

2 תגובות

  1. שלם – האם קבוצת הכתבה עדיין פעילה ? מה התנאים הכספיים להשתתפות . תודה

    • אלקה יפה

      שלום ורדית,
      בהחלט ישנה אפשרות להשתתף בכתיבה באופן פעיל. כדי לדעת מה מתאים לך ביותר, אשמח אם תיצרי קשר ישיר ונתאם שיחה בטלפון: הנייד שלי 052-3726523 אם מתאים לך יותר המייל האישי שלי הנה הוא כאן: [email protected]
      אלקה יפה, יוזמת מעגלי החיים ומנהלת התוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות