דף הבית / הסניור במשפחה / חוגים ופעילויות פנאי בגיל הזהב

חוגים ופעילויות פנאי בגיל הזהב

מאמר קצר – חוגים ופעילויות פנאי בגיל הזהב

תוחלת החיים הארוכה של ימינו מאפשרת לאנשים להמשיך וליהנות מהחיים גם שנים ארוכות לאחר היציאה לפנסיה. חוגים ופעילויות פנאי לבני הגיל השלישי הם הזדמנות לפגוש אנשים ולחלוק איתם תחום עניין משותף ומהנה. מעבר להנאה, חוגים ופעילויות מסוגים שונים תורמים לאיכות החיים : לבריאות הגוף, לצלילות הדעת ולשמחה שבלב.

ים של אפשרויות
גיל הזהב הוא הזמן הטוב ביותר להתחיל או להמשיך ליהנות מהחיים. חוגים למבוגרים מציעים מגוון עצום של אפשרויות, שאחת מהן בטוח תתאים לכם. את האפשרויות הרבות ניתן לחלק לארבעה סוגים עיקריים : חוגים ספורטיביים, חוגי אמנות ותרבות, חוגי העשרה וחוגי משחק.
בקטגורית החוגים הספורטיביים יש שלל רב של אופציות לבחירה : מסדנאות של תרגול אירובי לצלילי מוזיקה, דרך חוגי שחיה ועד טאי- צ’י ויוגה. עוד אפשרות מרעננת שהגיעה לארץ בשנים האחרונות היא מכון הכושר לאוכלוסיה המבוגרת. זהו מכון כושר רגיל, שהמכשירים בו מותאמים למהירויות ולמשקלים הנכונים, לגיל, ולמצב הבריאותי של כל אחד. האימון במכון נעשה בליווי צמוד של מדריך על מנת לשמור גם על אפקטיביות האימון וגם על הבטיחות.
בחוגי אומנות ותרבות תוכלו לבחור אם יש לכם אהבה ישנה לציור, למוסיקה, למלאכת יד, לריקודים סלוניים, לפיסול או צילום או כל אומנות אחרת.
חוגי העשרה יכולים לכלול לימודים וסדנאות במגוון נושאי- עניין וגם סדנאות פרקטיות כגון בטיחות בגיל הזהב – סדנא שתעזור לכם לשמור על עצמכם בריאים ושלמים ככל שניתן.
חוגי משחק מקבצים למקום אחד חובבי ברידג’, אלופי שח- מט בפוטנציה שעוד לא התגלו ושחקנים חובבים של משחקים רבים אחרים.

להשאר בעניינים – בכל גיל ובכל מצב

מעבר להנאה, לחוגים בגילאים הבוגרים תרומה מכריעה לשמירה על כושר ובריאות גופנית ושכלית. חוגי שחייה, למשל, מפעילים קבוצת שרירים גדולה, ובמים הגוף נושא פחות משקל ולכן הם מסייעים בחיזוק צפיפות העצם, בשמירה על גמישות, בשמירה על יציבה נכונה, שיווי משקל וסיבולת אירובית ובשל כך הם מומלצים לכל הגילאים.
חוגים בנושאי אומנות, משחק או סדנאות העשרה, כולם עוזרים לאמן גם את המוח ולשמור עליו פעיל ועירני כדי למנוע ככל הניתן בעיות זיכרון וירידה ביכולת הריכוז. אין ספק ששמירה על אורח חיים הכולל פעילות ספורטיבית לגוף ולמח תורמת משמעותית לפעילות תקינה ובריאה בכל גיל. מומלץ לשלב בין ספורט לסוגיו ופעילות שגם מאמצת את המח. עוד אפשרות מומלצת מאוד היא ריפוי בעיסוק. ריפוי בעיסוק הוא מקצוע שיקומי – חינוכי שמטרתו להתאים לכל אחד את סוג הפעילויות שיעזרו לו לחזור או להשאר בתפקוד מיטבי לאורך זמן.

 

בידקו גם

טיולים בעולם

תיירות וטיולים בעולם

תיירות וטיולים בעולם – המלצות ורעיונות בחלק זה ריכזנו עבורכם מגוון של קישורים בהם תוכלו …

תגובה אחת

  1. עתליה אבשלום

    מחפשת חוג לריקוד בירושלים לפנסיונרים. אם יש כזה, אשמח לדעת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה עוד הייתם רוצים לדעת?
יש לכם הצעה, שאלה או רעיון? 
כיתבו לנו כאן

close-link