התנהלות כלכלית

התנהלות כלכלית פיננסית וכיצד לנהל את החסכונות?

התנהלות כלכלית פיננסית יעילה ומותאמת – מה? וכיצד?

ניהול החסכונות וכל היבט כלכלי המנוהל בצורה חכמה חשוב בכל גיל ובמיוחד בגיל השלישי. אנחנו מציעים כאן קשר ישיר והטבה מיוחדת של ייעוץ ראשוני חינם עם איש מקצועי אמין מומחה לאפשרויות של אזרחים וותיקים. מניסיון של שנים אנחנו יודעים כי רמת ההכנסות בתקופת הפנסיה קובעת את היכולת של כולנו להתנהל בצורה טובה ונכונה וגם להגשים כמה חלומות. התארגנות, מודעות ותכנון לצורך הגעה לרמת הפנסיה הנדרשת עבורכם, על-מנת לשמר רמת חיים טובה ואיכותית, הינם חשובים במיוחד. כמה שנים לקראת הפרישה, כדאי לחשוב על תכנון פנסיה כמטרה ממוקדת ומפורטת. בגיל שלאחר הפרישה, מצד אחד אין הכנסה שוטפת בצורה קבועה של משכורת מעבר לפנסיה, למי שיש כזו. מצד שני ההוצאות לא פוחתות אלא לפעמים עולות בנושאים כמו דיור, בריאות, ביטוחים ועוד. בשבע השנים מאז שיזמתי את הפורטל למדתי כמה דברים חשובים מאד בנושא הפיננסי. הפניתי רעיונות טיפים והמלצות בפוסטים השונים בפורטל, בפייסבוק ובדיוורים השונים לרשימות התפוצה. עתה הגיע הזמן לחלוק אותו כאן אתכם בצורה מפורטת יותר מסודרת.

תוחלת החיים עולה וקובעת בוודאות כי אנחנו מתקדמים אל עולם שבו מספר האזרחים הוותיקים יגדל. בעוד כמה עשורים, גם הצעירים של היום יהיו זקנים. חשוב להכיר את העתיד ובעיקר להתכונן לקראתו. לכן התנהלות כלכלית חכמה ותכנון המשאבים הפיננסיים הם חלק בסיסי הקובע את האפשרויות והיכולות לתכנן ולהגשים בשנים המאוחרות יותר. המטרה המרכזית צריכה להיות להשפיע בעצמנו על מה שיקרה לנו בעתיד. לאחר זיהוי מטרה זו על כל אחד מאתנו לקחת אחריות. הגישה הבסיסית כאן בפורטל היא שמידע מעודכן ונכון הופך לידע וידע הוא כוח. בנושא התנהלות כלכלית פיננסית, כדי להגיע לידע החיוני והרצוי הבאנו כאן בפורטל, קשר ישיר והטבה מיוחדת של ייעוץ ראשוני חינם עם איש מקצועי אמין מומחה לאפשרויות של אזרחים וותיקים.

הפוסט הזה פונה אל קבוצה גדולה של אנשים בגיל השלישי. אפשר לזהות קבוצה זאת ולבדוק אם כל אחד מאתנו נמצא בה על פי כמה מאפיינים, ראו בהמשך. בקבוצת האנשים בני ה- +60 שקיימת היום בישראל, כמיליון במספר (על פי פייסבוק) אשר 470 אלף מתוכם גולשים באינטרנט באמצעות גוגל והנייד מדי יום ביומו. ניתן למצוא בתוך חצי המיליון הזה חתכים שונים של מאפיינים סוציו-אקונומיים. אתייחס כאן בעיקר לקבוצה אחת מבין שלוש הקבוצות הבאות:

💡 לצערנו חלק מבני הגיל השלישי, מסיבות שונות, אין להם הכנסה קבועה. החוק המחייב הפרשה לפנסיה של המעסיק ושל העובד לא היה קיים בעבר. החוק הקובע כי גם העצמאים חייבים בהפרשות הופעל רק בשנים האחרונות. כתוצאה מכך, המצב בעייתי. פתרונות חלקיים יוכלו למצוא לוחות דרושים לפנסיונרים אותם ריכזנו בפורטל. אולי גם המיזם החדש שאנחנו מריצים וממפים בחודשים אלה המאפשר הקמה של  קהילות פנסיונרים פעילים ומרוויחים יכול לעזור אך צריך להירשם ואחר כך למלא שאלון קצר.

💡 חלק אחר של בני הגיל השלישי, מסודרים היטב מבחינה כלכלית, מירושות גדולות, מעסקים משגשגים ומפנסיה גבוהה במיוחד. להם יש בוודאי גם יועצים בשכר ואנחנו כאן לא דואגים להם.

💡 הקבוצה השלישית, זו המעניינת אותנו כאן בפורטל, הם כל אותם הפנסיונרים הרבים אשר הפנסיה שלהם די מצומצמת. היא תמיד חלקית לשכר שהיה להם בתקופת העבודה. בקבוצה זו נמצאים, על פי הסטטיסטיקות, רוב אזרחי ישראל. אך בקבוצה זו בשונה מהקבוצה הראשונה כאן למעלה יש גם חסכונות, קרנות השתלמות וגם קופות גמל. כל אחד על פי מה שהספיק לאגור בחייו. חלק מהם יודעים גם לנצל פנאי אקטיבי שעתה יש להם קצת יותר. הם מצליחים בעזרת עבודות חלקיות להגיע להכנסה נוספת. עבורם יש רעיונות טובים נוספים ב- לוחות דרושים לפנסיונרים. בקבוצה ג הגדולה נכללים גם חברים מהקיבוצים. בעיקר כאשר מדובר בקיבוצים המופרטים, בהן כל חבר אחראי על ההתנהלות הכלכלית. עבור אזרחים וותיקים אלה העלינו כמה תובנות על הפנסיה בקיבוצים. גם לאזרחים אלה כמו לכל האזרחים הוותיקים בישראל מגיע להיות מאושר בגיל השלישי.

ייעוץ פיננסי חינםהמודעות לצרכים וליכולות של האנשים בגיל השלישי עולה. בנק הפועלים מדבר יותר ויותר על הוותיקים החדשים. אומרים לנו חזור ואמור כי ה- 60 של היום הם ה- 50 של פעם. אנחנו מזהים יותר אנשים מבוגרים בגיל אך צעירים ברוח. לאחרונה הייתה כתבה מעניינת בעיתונות היומית שהמציאה גם שם חדש לדור הזה של בני הגיל השלישי. בהמשך למונחים של דור ה- X שבגר בשנות ה- 70-80 ודור ה- Y שבגר בשנות ה- 90 והמילניום. עולה עתה על הבמה, דור ה- S מהמושג/מעמד סבא סבתא. אכן, הסניור במשפחה ופתרונות איכות חיים בגיל השלישי תופש אצלנו מקום מרכזי יותר. בארה"ב זה קרה כבר לפני 10 -20 שנה. כרגיל אנחנו עושים מהלכים בפאזה שלמה אחריהם.

נוכל לסכם ולומר כי התנהלות כלכלית פיננסית הוא נושא בסיסי וחשוב. רצוי לקחת אחריות וללמוד אותו. לדעת מהן ההטבות וההנחות מבחינת מסים שיש לאזרחים וותיקים. תקנה 125, תיקון 190 יכולים להשפיע על המשאבים שיהיו לכם. תוכלו להגיע לידע החיוני והרצוי אם תרשמו לפגישת ייעוץ ראשוני חינם עם איש מקצועי אמין מומחה לאפשרויות של אזרחים וותיקים. כמובן שאחר כך צריך גם לבצע ולהמשיך להתעדכן במה שקורה. עולים על דרך נכונה ואחר כך ממשיכים ומתקדמים כדי שיהיה לכם כל מה שצריך לחיים השוטפים וגם להגשים כמה חלומות מדי פעם.

בידקו גם

המצב הפיננסי במדינה ומה משתמע מזה לנו

המצב הפיננסי במדינה ומה משתמע מזה לנו

המצב הפיננסי במדינה ומה משתמע מזה לנו או במילים אחרות איך לשפר את המצב הפיננסי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות