בחירות בימי קורונה

בחירות בימי קורונה

בחירות בימי קורונה

עוד שבועיים ואנחנו בבחירות בימי קורונה. כבר במשפט הפתיחה אני רוצה לומר כי לא מדובר כאן בפוסט פוליטי. אין כאן המלצה מיוחדת על שום מפלגה. יש כאן קריאה לחשיבה אחת נוספת ולגיוס האחריות המלאה. אחריות שרק האזרחים הוותיקים יודעים לקחת. ההיענות המרשימה לחיסונים של הגיל השלישי הוכיחה שיש דור עם משמעת ואחריות. לפרק זמן של שבועיים עד הבחירות יש משמעות חזקה בימי קורונה. זהו הזמן שמחכים בין הדבקה לתופעות, בין חיסון אחד לשני וכך עכשיו בין ימי הקורונה ובין יום הבחירות נותרו שבועיים.

 ההכנות לקראת הבחירות  – שימו לב לשאלה בסוף!

התמודדות עם מהלך בחירות בזמנים של קורונה מורכבת. קרוב  למאה מדינות עשו זאת בשנה האחרונה. בכל מקום מדברים על "נקיטת צעדים שיאשפרו בחירות מנוהלות היטב. שעות מסוימות למבוגרים, הפעלת אפשרויות הצבעה ממונעות ועוד. בימי קורונה צריך להפעיל הגבלות לשמירה על בריאות הציבור במטרה לצמצם את התפשטות המגיפה.  בנוסף לחלק הלוגיסטי עולה המתח בין הגבלות אלה ובין תהליך בחירות שיהיה דמוקרטי. בישראל מדובר בשרשרת של בחירות ולכן הקושי והלחץ גדולים יותר.

זו הסיבה שראוי להיערך מבחינת החשיבה, שיקול הדעת וההרגשה הנכונה מראש. חשוב כי כל אחד מאיתנו יגייס את ניסיון החיים הרב שלו. יקשיב לנאמר במדיה וברשתות בצורה ביקורתית אישית. יקרא את המצע של המפלגות שהוא מתלבט ביניהן, למי שיש מצע. חשוב לא פחות לשים לב לאנשים במופיעים בראש כל רשימה לכנסת. אנחנו היינו כאן, אנחנו הרי יודעים מה כל אחד עשה או לא עשה. אלה הקריטריונים שעל פיהם צריך לפעול.

שואלת אתכם – אולי יש עוד קריטריונים ושיקולי דעת שאפשר להעלות? כתבו בתגובות!

בחירותמה קורה ביום הבחירות ממש, לפני ומאחורי הפרגוד?

התנהלות של תהליך הבחירות בימי קורונה יביא לעמידה בתורים, התקהלות בחללים סגורים קטנים וגדולים. אוכלוסיות בסיכון גבוה יהיו אתגר מיוחד לבחירות הקרובות. הפעם ישנה גם הבעיה של חולים ומבודדים והדרך בה ניתן לאפשר גם להם זכות בחירה. מה ניתן ללמוד ממדינות אחרות שעברו בחירות בימי קורונה, בחירות ברמה ארצית וגם בחירות ברמה אזורית מוניציפלית.

מסתבר מכמה מקרים שנבדקו ונבחנו כי לכולם היו אתגרים משמעותיים. אך אלה שדאגו מראש לתכנן ולהתאים קלפיות למגבלות הקורונה, להגדיל את מספר הקלפיות והרחבת הזכאות להצבעה בדואר יחד עם הארכת התקופה בה ניתן לבצע הצבעה מוקדמת פתרו חלק מהבעיות. במספר מדינות היו גם דחיות קצרות של מועד הבחירות. מזמינה אתכם לעקוב יחד אתנו במעגלי החיים אחרי ההכנות המדווחות ובו בזמן להיערך אישית מבחינת ההחלטות הדמוקרטיות שלכם. 

מה יכול לקרות אחרי הבחירות?

כאן אקצר מאד הפעם. קשה מאד לדעת מה יכול לקרות בישראל אחרי הבחירות הגורליות האלה. אני חושבת כי בדבר אחד יש הסכמה כוללת: כולנו מקווים מאד כי לא יהיה צורך בבחירות מס 5 . יש עוד נושא המשותף לכולנו ובמיוחד לדור הוותיקים. אנחנו מבינים כי כל אחד צריך הפעם לקחת אחריות אישית מיוחדת. ראשית, להקפיד ולהצביע. שנית, להצביע נכון כפי שהוא חשב שקל הכיר והשווה. התוצאות תלויות בכל אחד מאתנו. למי שאוהב לנחש ולהפעיל אפליקציות, יש כאלה השואלות שאלות וממליצות לאיזו מפלגה להצביע. אך העיקר הוא להבין שהפעם התוצאות חשובות וגורליות מבחינות רבות. כאן המקום והזמן שתכתבו מה אתם חושבים, אפשר גם בצורה אנונימית.

להתראות אחרי הבחירות עם בשורות טובות ואמתיות, אלקה יפה 

בידקו גם

מבצע סבתא - סרגניות וסרגן של מרכזי היום חיפה והקריות

מבצע סבתא – סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות

מבצע סבתא סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות   זמנים קשים, מלחמה בדרום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות