חיסון חיצוני ופנימי המוביל לתובנות חברתיות

חיסון חיצוני ופנימי המוביל לתובנות חברתיות

חיסון חיצוני ופנימי המוביל לתובנות חברתיות

כן, בהחלט הלכנו להתחסן. אנחנו הגיל השלישי. הלכנו ברבבות. הלכנו במאות אלפים. האזרחים הוותיקים הם מהדור הממושמע, היציב, האמין והעקבי. מי ייתן ונגלה כי מאפיינים אלה קיימים גם אצל דור הבנים והנכדים.

יש המאמינים בחיסונים החיצוניים הבאים מהמעבדה. יש המאמינים בחיסונים הפנימיים הגנטיים. אך מסתבר לאחרונה כי גדל מספר האנשים המאמינים בטיפוח קשר טוב ומתפתח בין הגוף והנפש. קשר הבנוי על הקשבה פנימה.  קשר ארוך המתחזק עם השנים המתבסס על אמונה שהגוף שלנו מופלא מתוחכם ויודע לתקן ולשפר.

עברנו שנה הזויה עם וירוס מלכותי בשם קורונה. וירוס שעשה שמות בכל המערכות שהכרנו. הגיע הזמן לנסות להתגבר עליו כדי לחזור לשגרה שפויה יותר. לשם כך צריך לגייס את כל סוגי האמונות והגישות. כל אחד יתייחס לחיסון כפי שהוא מוצא לנכון. אבל את החיסון צריך לקחת. כן, את החיסון הראשון ואחרי שלושה שבועות גם את השני.

אחרי שכולם יקבלו וייקחו את שני החיסונים נוכל להתחיל לנשום קצת יותר רגוע. נוכל להתייחס לכל הבלגן שהקורונה חשפה בכמה ממערכות חיינו. תהיה אולי הזדמנות לסדר יום חדש גם לכל אחד מאיתנו כפרט בחברה וגם למי שאמור להנהיג ולהוביל. אולי נתפנה לחשוב מחדש על האפשרויות להגיע לשקט נפשי ולמצוא דרכים לראות מחדש את גיל הפרישה כהזדמנות להגשים ולממש את הייעוד בקריירה נוספת חדשה שעליה חלמנו. .

אחרי שנה מטלטלת כל כך לא יכול להיות שלא למדנו שיעור משמעותי.

מקווה כי למדנו גם את המוקדים החשובים והטובים שהקורונה הבליטה. הלוואי ולמדנו עד כמה בני האדם שווים בסופו של דבר. הלוואי ולמדנו עד כמה הדברים הקטנים והפשוטים הם העיקר. בטוח שלמדנו כמה המשפחה יקרים לנו. ראינו כמה חשובים החברים הטובים גם כאשר שומרים על מרחק פיזי. התנסינו ולמדנו מחדש את חשיבות מערכות היחסים בין יחיד וקהילה. הרגשנו את הערך של מפגשים חברתיים. חווינו כמה חשובה השתייכות לקהילה גם כאשר היא וירטואלית בזום.

מפגש משפחתימכאן אפשר רק להמריא קדימה כדי לחסן גם את החברה. להתחיל לפתור בנחישות לפחות חלק  מהבעיות החברתיות. להחזיר  משמעות ליושרה והגינות בסיסית. בימים אלה מתחלפת שנה אזרחית ואולי זו ההזדמנות להפוך אותה לטובה יותר עבור כולנו.

התחלנו את החיסון בדור הוותיק ונשלים אותו בדורות הצעירים יותר. רק יחד נתגבר על מגיפת הקורונה העולמית. אחר כך נוכל להמשיך בחיים וגם להיות פנויים ליזום ולהגשים עוד רעיונות שיש לנו. לאחר שתכננו ובצענו פרישה מהלב נשאף עתה להמשיך ולהתפתח ולצמוח כל עוד אנו חיים.

אנחנו כאן במעגלי החיים נענים לפניות של בני הגיל השלישי. התחלנו לתכנן ולהפעיל מיזם בתוך מיזם. להקים על תשתיות פורטל  מעגלי החיים +60 שצמחה לקהילה של בני הגיל השלישי, קהילות בנות. אלה יהיו קהילות המנוהלות אוטונומית, מתבססות על המידע המרוכז בפורטל  עם המלצות, הנחיה ותמיכה. המטרה לתת חשיפה נוספת תוך שיתופי פעולה ליזמים בתחומים שונים.

לסיכום: כדי להתקדם ולהכין את השלבים הבאים של קהילות מעגלי החיים צומחות בזום. נשמח לקבל מכם רעיונות, שאלות, הצעות ישירות לצור קשר. כי נושא הקהילות הצומחות נמצא בתנופת הקמה.

אפשר גם להעלות תגובות בקהילת הפייסבוק של הגיל השלישי -מעגלי החיים+ 60  או למייל האישי [email protected]  כתבו למייל שלכם כותר *קהילות מעגלי החיים* ואחזור אליכם אישית בעדיפות ראשונה בתוך ים המיילים שלי.

הרבה בריאות ולהתראות תמיד עם בשורות טובות.

אלקה יפה, יוזמת מעגלי החיים ומנהלת התוכן

בידקו גם

מבצע סבתא - סרגניות וסרגן של מרכזי היום חיפה והקריות

מבצע סבתא – סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות

מבצע סבתא סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות   זמנים קשים, מלחמה בדרום …

תגובה אחת

  1. רמה קלויר

    לאלקה
    אני עוקבת אחר ההתפתחות של יוזמתך. נפלא. פשוט נפלא. שמחה בכל פעם מחדש לקבל ד"ש בצורת פורטל, הודעות, כתבות וכו…
    נהדר.
    בהצלחה.
    אגב, גם אני יצאתי לפנסיה, מאז שנפגשנו לאחרונה ואני מצלמת. אשמח לתרום לכם מצילומי היפים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות