מכללות לאזרחים וותיקים

מכללות לאזרחים וותיקים – חשיבות התהליך וחוויית הלמידה לאזרחים וותיקים

מכללות, לימודים ולמידה מתקשרים לנו עם גיל צעיר של הכשרות למקצוע כלשהו. ידוע כי כאשר הלמידה נעשית מתוך מניע של סקרנות ועניין אישי היא המוצלחת ביותר. אזרחים וותיקים, אלה שהגיעו לתקופת הפנאי שלהם, יכולים להפיק ערכים רבים מתהליך למידה בכל תחום המעניין אותם. לעיתים מדובר בלמידה קצרת טווח כגון: הרצאה או סדנה בנושא מסוים. פעמים אחרות מדובר בקורס של מספר חודשים ואפילו לאורך שנת לימודים שלמה. מסלולי הלימוד במכללות אלה הם ייחודיים ועצמאים ומקובצים על פי ימי לימוד בהקבלה לשנת הלימודים האקדמית.

ארגוני גמלאים ועמותות וותיקים הקימו מכללות המיועדות לספק את התכניות המותאמות לגיל הזהב הן מבחינת התכנים והן מבחינת שעות הלימוד.  חלק מהמרצים במכללות הוותיקים הם מעירים המוצאים עניין רב במפגש עם הקהל הוותיק והמנוסה. חלק אחר של המרצים הם בני הגיל המבוגר בעצמם עם ניסיון וחוכמת חיים מעבר לידע הנדרש באותו תחום בו הם מרצים. רבים מהמרצים, הצעירים והבוגרים כאחד, מציינים לטובה את רצינותו ואת אמינותו של קהל היעד המיוחד הזה של אזרחים וותיקים.

אחד הבונוסים החשובים בלמידה בגיל הזהב הוא השחרור מעול בחינות או הגשת עבודות לסיכום נושא. אך צריך לזכור כי חלק מהקורסים הנלמדים במכללות הוותיקים כוללים גם פן מעשי. סיורים וטיולים המלווים קורסים של צילום. טיולים בשביל ישראל המותאמים לקהל הבוגר ועוד. כמו כן מושם דגש על למידה ו/או שיפור של שפות שונות. הרצאות פתיחה המקדימות סיור מעמיק יותר במוקד הפיזי שבו התחום פעיל. אירוח באתרי מורשת ובאזורים וכפרים שיש להם ייחוד ועניין כלשהו.

כללית, מדובר כאן בלמידה אשר במקרים רבים היא הגשמת חלום של עיסוק בנושאים שעד עתה לא היה הזמן ו/או המשאבים המתאימים כדי להגשים אותם. עלויות הקורסים וההרצאות האלה המיועדות לוותיקים הן נמוכות יותר מהעלויות של קורסים רגילים. המודעות לפוטנציאל של האוכלוסייה המבוגרת עולה יחד עם העלייה בתוחלת החיים. יש עוד שנים לחיים ורצוי לתכנן אותם ולהפיק מהם את המרב.

דוגמא עדכנית:

עבור אזרחים וותיקים המעוניינים להקים עסק על בסיס תחביב או ידע אישי או חלום שיש להגשים. מגיע אלינו מידע גם על קורסים ממוקדים יותר ואנחנו נודיע עליהם, אצלנו באתר, מדי פעם. אלה קורסים הקשורים גם להמשך פעילות כלכלית. הפעם הגיעה אלינו הודעה על קורס מרוכז בן 5 ימים לוותיקים באזור ירושלים ושמו "בוא/י נעשה עסק" כנסו לקישור, ראו את הפרטים והירשמו כדי להיות מוזמנים לראיון. אם תאמרו בראיון שהגעתם מפורטל "מעגלי החיים+60" בהמלצת אלקה יפה, שהשתתפה בקורס מקביל בעיר עכו, תקבלו יחס מיוחד.

מחקרים רבים ושונים שנערכו בשנים האחרונות מבציעים כי תהליכי למידה ופיתוח סינפסות קישורים חדשים במוח אפשריים לאורך כל תקופת החיים וניתנים לשיפור מתמיד. על הקשר המעניין בין למידה בגיל המבוגר ובין מניעה או דחייה של תהליכי דמנציה ואלצהיימר נכתוב בפוסט הבא. בינתיים, אתם מוזמנים להשאיר תגובה בתחתית העמוד, נשמח לשמוח ממכם. כמו כן, אם תרצו פרטים נוספים או יש לכם הצעה אלינו כתבו ב"צור קשר" באתר שלנו או הירשמו לקבלת ניוזלטר (טופס ההרשמה נמצא בסרגל הצד) עם המידע הנוסף.

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות