מפגש הדובים - פוסט אורח

מפגש הדובים – פוסט אורח

מפגש הדובים – פוסט אורח

הזמנה למסע – הפעם בפוסט אורח, בחרנו לשתף אתכם, קוראים יקרים, במסע של דב ינאי. המסע מתרחש בספר "מפגש הדובים"', שנכתב על-ידי דב ינאי וסיגל זיו. ואתם מוזמנים להצטרף למסע. לקרוא, לשאול את דב שאלות, להגיב ולשתף במחשבות וברגשות. כמו גם לצאת בעקבות הסיפורים אל מסע משל עצמכם ולשתף את קהל הקוראים בתובנות מן הדרך. זהו הזמן להצטרף אלינו למסע מסביב לעולם. מסע שבלבו שיח בין אדם לבין עצמו; שיח בין הנווד הישראלי הראשון (דובש בן העשרים) עם עצמו המבוגר (דוקטור דב ינאי בן השמונים).

במסע, שנמשך שלוש שנים ואלפי רבדים, נסחפים הקוראים אל מפגש אינטימי ומרתק של הגיבור עם עצמו. בעוד שדב המבוגר שב אל עברו, מעלה דובש הצעיר מן האוב תובנות עבר ומסייע לעצמו המבוגר לנתח את חייו כאן ועכשיו. במהלך המפגש דב המבוגר, כמו גם הקוראים, לומד על חכמה שמקורה בסימני שאלה; על תעצומות נפש שמקורן בהתמודדות עם חששות; ועל הפילוסופיה שמנחה אותו כל חייו. הוא מגלה כיצד היא מתפתחת ומעמיקה עם כל שלב במסע שנמשך עד היום.

ככל שהגבול בין הדובים נפרץ ומטשטש, נחשפים בפני הקוראים עולמות חדשים ועמוקים של תבונה וידיעה, שמעוררים הכרת תודה והתרוממות רוח. כך, מוביל הגיבור הכפול את הקוראים כשותפים מלאים במסע ממכר, חוצה יבשות, מדינות ותרבויות. הם הופכים לעדים בדיאלוג חושפני בין הצעיר לבין עצמו המבוגר; בין כוחותיו המתפרצים של הגוף החסון מלא החיים לבין כוחותיה של הנפש העשירה, עתירת הניסיון ושנות העשייה; בין יצרים שמעוררת סקרנות פראית ותאוות נדודים לבין שלוות הבינה והדעת, שמובילה אל המנוחה ואל הנחלה.

המפגש בין שני הדובים מזכיר לקוראים גם את קיומן של שכבות שונות המרכיבות את האדם פנימה, את אלה המקשרות בינו ובין העולם שסביב. הוא מזכיר שתמיד נוצרות שכבות חדשות, בעוד שאחרות נעלמות ויותר מכל; הוא מזכיר את היחסים המשתנים בין השכבות השונות. בדרך, ההרפתקאות מפתיעות ומרגשות כל כך עד שלעתים אי אפשר שלא לשאול, האם זה העולם שזימן אותן או שמא לא היו דברים מעולם, אלמלא אישיותו המופלאה של הגיבור.

בחרנו לשתף אתכם, קוראים יקרים, במסע של דב. אתם מוזמנים להצטרף למסע, לקרוא, לשאול את דב שאלות, להגיב ולשתף במחשבות וברגשות. אתם מוזמנים לצאת בעקבות הסיפורים אל מסע משל עצמכם ולשתף את קהל הקוראים בתובנות מן הדרך.

הנכם מוזמנים לצפות בפודקאסט של לביאה בו היא מראיינת את דב ינאי ואותי (אלקה) בנושא הגיל הרביעי – הגיל המנצח.

*הסרטון צולם ונערך על-ידי יצחק מדן

*******

דב ינאי, יזם בנפשו, בוגר פסיכולוגיה, פילוסופיה וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ובעל דוקטורט מאוניברסיטת יורק, ארצות הברית. ד"ר ינאי הקים וניהל את מכון 'אדם מילוא' ופיתח מודלים וכלים בתחום הערכת כישורי האנוש. את אחד המודלים המוכרים שפיתח, מודל SILVERACE, אימצו חברות מובילות בארץ ובעולם ועיקרו, אפיון כישורי האדם במאה ה-21.

בין החברות והארגונים שהקים ד"ר ינאי גם 'עמי', בית לעסקים המשפחתיים; 'ג'נסיס יועצים', החברה הבינלאומית לייעוץ למשאבי הניהול; 'לכל אדם יש שביל', המרכז לייעוץ והכוון קריירה; 'אדם-בגליל', מרכז למפגשי חזון של יחידים והנהלות. בין התפקידים שמילא גם יו"ר איגוד המכונים לאבחון תעסוקתי ויו"ר משותף של 'א.י.ל.ד', האגודה לחקר העתיד. ד"ר ינאי גם חבר בוועדות ציבוריות המתמקדות בתחומי פיתוח הפוטנציאל האנושי.

להשתמע, אלקה יפה

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות