משחק השחמט - הסיכוי של הפיון

משחק שחמט -הסיכוי של הפיון

משחק שחמט – הסיכוי של הפיון

הפיון במקרה הזה – כל אחד החי בימי הקורונה

אנחנו חיים בתקופה לא פשוטה וחדשה. אנחנו נדרשים לצאת מהשגרה המוכרת ולהתחיל לבדוק כמה נושאים מחדש. לכל אחד דרכי התמודדות שונים ומשונים עם מצבים כאלה. מכיוון שאנחנו במאה ה- 21 אנחנו שוחים בים של מידע. האינטרנט על כל שלוחותיו מזרים אלינו רעיונות, דרכים ופתרונות שונים ומשונים. אחת הדרכים שלמדתי בשנים האחרונות היא לגייס את הדמיון. יש הקוראים לכך "דמיון מודרך" אבל אני מאמינה כי כל אחד מדריך אחרת את דמיונו שלו. 

הדימוי המאתגר  שמצאתי השבוע ביו-טיוב יכול אולי לעזור לרבים מאתנו בתקופת הקורונה. אנחנו חיים בעידן של אי וודאות. ימים הזויים שבהם כולנו לא יודעים איך נתכנן קדימה ונחזור קצת לשגרה. רצוי שגרה מבורכת, אבל נסתפק גם בשגרה חלקית ובעיקר אפשרות לחיבוק מקרוב. פתאום, גם בימים כאלה חיפשנו את איך לראות את האור בקצה הקורונה. פתאום, כאילו ביד המקרה, מצאתי מידע שהביא  אותי לתובנה חדשה ומרעננת. הציעו שם דימוי של כל אחד ואחת מאתנו לפיון על לוח משחק השחמט. משחק שמאד אהבתי בימי ילדותי.

הפיון במשחק השחמטפיון הוא הכלי הכי פשוט והכי נפוץ על הלוח. אך פיון הוא הכלי בעל הסיכויים הרבים ביותר להפוך לכלי החזק ביותר בשחמט – להיות מלכה. אבל כדי להגיע לצד השני של הלוח הוא צריך להיות חכם ונחוש בדעתו. לעבור מכשולים. לתכנן כמה צעדים קדימה. לחשוב גם על מצבים קשים ולהיות ערוך להתגבר עליהם. בקיצור להיות נועז. לחמוק מסכנות. לקפוץ מעל משוכות ולהתקדם ליעד.

רק כאשר יתרכז היטב ביעד יש לו סיכוי טוב. רק כאשר יחשב את צעדיו קדימה יצליח. אם גם ידע לגייס ניסיון וחכמת חיים סיכוייו יגדלו. הפיון יגיע ויזכה להיות מלכה. זה ישפר את מצבו ללא הכר. פתאום יחלוש על כל הלוח. פתאום ייפתחו לו אפשרויות רבות.

בדיוק כאן חלה תפנית חשובה ומעניינית בדימוי. אני כותבת סיפור שבועי זה למיזם "מעגלי החיים+ 60" פורטל מידע לבני הגיל השלישי. המטרה הגדולה של מעגלי החיים הייתה וממשיכה להיות, שיפור איכות החיים בגיל המבוגר. עד עתה ריכזנו המלצות ופתרונות בתחומים רבים והנגשנו אותם בצורה ידידותית לבני הגיל השלישי. הגיל הזה עובר עתה קשיים ומשוכות והגבלות. אבל פתאום נראה כי אפשר גם לראות את האור בקצה הקורונה. זו אולי ההזדמנות של הגיל המבוגר להפוך מקבוצת סיכון לקבוצת סיכוי.

הדימוי הזה של הפיון שיכול להתקדם ולהגיע ליעד חשוב מתאים לנו. היעד הוא כל מה שאדם קבע לעצמו לימים שאחרי. מתאים בעצם לכל אדם שחי בתקופה ההזויה שהקורנה הביאה לפתחנו. כל מי שמרגיש שהגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. שזהו הזמן הטוב ביותר להחליף דיסקט ולחשוב יצירתי. לכן, כל מי שקורא סיפור/פוסט זה ורוצה להציע משהו כתגובה מוזמן לחזור למעגלי החיים + 60 דרך צור קשר ולספר לנו מה דעתו. איך הוא מציע לעבור את התקופה. זוהי בעצם הצעה לגיוס חכמת ההמונים. גיוס של חכמה וניסיון חיים רב. מוזמנים להפתיע.

אלקה יפה, יוזמת מעגלי החיים ומנהלת התוכן

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות