תזונה ובריאות - מבט כללי מערכתי

תזונה ובריאות – מבט כללי מערכתי

תזונה ובריאות – ממבט-על כלל מערכתי

זהו פוסט ראשון בנושא תזונה ובריאות. נביא בו מבט כללי מערכתי ובהמשך, בפוסטים הבאים, נביא מידע נוסף על היבטים שונים ורבים של נושא חשוב זה. ככל שאנו מעמיקים בנושא, אנו נוכחים לדעת יותר על ההקשרים הקיימים בין תזונה ובריאות. מכאן זה ממשיך ויוצר חיבורים מעניינים כמעט על כל היבט קיומי שלנו כבני אדם.

המיוחד באיסוף המידע והגשתו לבני הגיל השלישי טמון בכך שרבים מבני גיל זה הגיעו כבר לתובנות ומסקנות חשובות. למדנו שחשוב לא לעסוק ולדבר על דיאטות מסוגים שונים אלא על אורח חיים. למדנו כי הנושא דינאמי וכל הזמן מתגלים הדגשים נוספים ומדויקים יותר.

המידע והקישורים המובאים כאן נאספו בחפירות עמוקות לאורך כמה שנים מתוך מאמרים וסרטונים באינטרנט. חשוב לנו והדגשנו במיוחד המידע המעודכן מהשנה שנתיים האחרונות. חלק גדול מהמאמרים מתבססים על מחקרים רבים ושונים אך יש לקחת בחשבון שאין כאן מיון של סמכות מקצועית. הגישה הכללית בריכוז המידע צריכה להיות מבוססת על התייחסות למידע זה כנקודת מוצא והצעות להמשך חיפוש וברור מקצועי ספציפי במידת הצורך. כאן מקבלים כוון ורעיונות כיצד להגיע למידע המקצועי המתאים לכל אחד.

במהלך החיפושים וההשתתפות בסדנאות שונות נעזרנו באיתור שאלות וצרכים שגולשים העלו. גם כמות הצפיות בנושא של תזונה ובריאות מוכיחות את העניין שגולשים גילו בנושאים אלה. זאת הסיבה כי בפוסט פותח זה, אנחנו מזמינים אתכם כבר בתחילת הפוסט, לגלול כאן למטה ולכתוב אלינו תגובה, שאלה, הערה או כל הנראה לכם קשור ומעניין.

האינטרנט מלא הצעות ומידע. כאשר אתם עורכים חיפוש, רצוי להעלות שאלות ממוקדות על פי מה שמעניין אתכם. אנחנו אספנו כאן מבחר מסונן ומאורגן שמצאנו בנושא תזונה ובריאות.  בפוסטים הבאים נעסוק בכמה היבטים חשובים ומשלימים, פעילות גופנית, הימנעות מלחץ, שיפור איכות השינה, קשר גוף נפש ועוד.

כבר הרמב"ם אמר כמה דברים חכמים על הקשר בין מזון ובריאות. הגישה של "יהיו מזונותיך תרופותיך" מאד מעניין ומתחדש מדי תקופה. בסרטון העוסק בעיה המעסיקה  רבים  ומתמקד במשימה "להוריד שומן מהבטן"

 

מצאנו מידע על מזונות שחשובים לבריאות ולאיזון במשקל. בנוסף מצאנו גם מידע על מזונות שרצוי להיזהר בהם. במשימה ומסתבר כי חשוב לשים דגש על פרוביוטיקה וגם אפשר ללמוד להכין פרוביוטיקה טבעית בבית 

מצאנו אצל האחים גיל מידע על חמשת מזונות הבריאות שרצוי לאכול מדי יום ואנחנו לא תמיד יודעים ולכן לא משלבים אותם בארוחות שלנו. תוכלו לשמוע עליהם בסרטון למעלה או לראות כאן ברשימה הקצרה שריכזנו עבורכם:

  1. נבטי ברוקולי עוד יותר חשובים מהברוקולי עצמו, שלבו אותם בסלטים שלכם.
  2. חומץ תפוחים- מדי פעם במקום לימון, גם הוא לסלט.
  3. כורכום, הפלא הצהוב, נוגד דלקתיות, עובד טוב יותר יחד עם פלפל שחור, במיוחד טוב השורש עצמו…יש בחנויות טבע ולפעמים גם בחנויות ירק טובות.
  4. שמן קוקוס מכיל חומצות שומן MCT וזה חשוב למערכת העיכול, מחזור הדם והלב, מסייע לתחושת שובע ועוזר להרזיה, מעכב מחלות זקנה ואלצהיימר (מחקרים מסוימים) אך שימו לב! חשובה כבישה קרה, רצוי אורגני וכן הלאה…אפשר ורצוי להוסיף אפילו כפית לקפה ולבחוש היטב.
  5. מרק עצם, של עוף, של עגל כל עצם טובה בבישול ארוך במרקים שונים.


לסיום הפוסט הפותח הזה אנחנו ממליצים בחום על קריאה של ספר מיוחד במינו. ג'וליה אנדרס מספרת בהרבה הומור, על סמך מחקרים רבים את הסיפור המדהים על מערכת העיכול שלנו "תחושת בטן". נביא לכם כאן חלק מהתקציר המסקרן שלו ונספר שהספר מדורג גבוה אצל הקוראים:

"ספר שמכניס את קוראיו לעולם אפל וקסום שאורכו מתקרב לעשרה מטרים, שטחו מאתיים עד חמש מאות מטרים רבועים, ובו המוני סיסים וסיסונים, וכמאה טריליון חיידקים, שרובם עוזרים לנו ומקצתם ממלאים את תפקיד המפלצות בסיפור הזה.
בשפה בהירה ומלאת הומור אנדרס מסירה את הלוט מעל מערכת העיכול. היא לוקחת אותנו לסיור מהפה ועד פי הטבעת, מציגה לנו את כל האיברים והאורגניזמים המשתתפים בתהליך העיכול, עוסקת בנושאים כמו מחלות מעיים וכמו השפעת מערכת העיכול על המוח, ובתוך כך פותרת תעלומות גדולות וקטנות הקשורות לעולם הזה…למה האכילה אכן מנחמת, מהי אי־סבילות ללקטוז, למה הבטן שלנו מקרקרת, מה למערכת העיכול שלנו ולדיכאון, האם התוספתן אכן מיותר, כיצד החיידקים עשויים לגרום לנו להשמין, ועוד פרטים מעניינים על המוח השני שלנו הנמצא בבטן.

בנושא זה במיוחד חשוב לנו לקבל תגובות מכם. אפשר גם שאלות, הצעות לנושאים נוספים בתחום זה או השגות ומידע נוסף שקיים אצלכם או שמעתם עליו.

בידקו גם

בריאות כללית ואריכות ימים

בריאות כללית ואריכות ימים על-ידי האטת ההזדקנות

בריאות כללית ואריכות ימים שלום חברים ותיקים! פוסט זה נכתב בשבוע הראשון של אוקטובר, לפני …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות