הרפורמה החדשה – ביטוחים ופוליסות

חידושי הרפורמה החדשה בתחום ביטוחים ופוליסות הביטוח.

הידעתם כי החל מחודש פברואר 2017 הושקה הרפורמה החדשה בנושא ביטוחים במדינת ישראל. צריך להמשיך ולחקור כדי להבין את משמעותה לגבי כל אחד מאתנו. כפי שתראו בהמשך פוסט זה יש דברים שכבר נקבעו ויש עדיין היבטים לא ברורים וסגורים. נביא כאן מידע ראשוני שמצאנו ברשת. זהו מידע השווה לכל נפש אך תמיד מומלץ לחפש ייעוץ מקצועי נוסף.

*פוסט זה מהווה המשך לפוסט :"ביטוחים וחכמת ההמונים", מי שעוד לא קרא, מוזמן להיכנס, לקרוא ולהתרשם.

המגמה המוצהרת היא כי תיקבע פוליסה אחידה של ביטוחים שתשווק ע"י כל חברות הביטוח. תנאי הפוליסה נקבעים ע"י המפקח על הביטוח. ההבדל בין החברות יהיה במחיר הפוליסה. האם יש כאן סיכוי שתהיה תחרות בריאה בין חברות הביטוח?

תמצית הרפורמה

ריכזנו כאן את המידע המרכזי הכללי על הפוליסות, את הנקודות העיקריות המסתמנות ואת ההדגשים לגבי הקהל המבוגר – האזרחים הוותיקים.

  • פוליסה המתייחסת לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל. הפוליסה תכלול בחירת מנתח, בחירת בית חולים וחוות דעת שניה ע"י רופא, בהגבלה של עד 3 חוות דעת לשנה. הפוליסה קובעת מהן הוצאות הניתוח שיכוסו: בית חולים או מרפאה פרטיים, שכר מנתח, שכר מרדים, עד 30 ימי אשפוז, ציוד הנדרש לניתוח כולל שתלים. ניתוחים אסתטיים ועוד מספר ניתוחים אינם מכוסים בפוליסה האחידה.
  • הפרמיה תיקבע לפי קבוצות גיל אחידות: קבוצות בקפיצה של עשור בגיל הצעיר ואחר כך עד גיל 50, עד גיל 55, עד גיל 60, עד גיל 65 ומעל גיל 65.
  • תקופת הביטוח היא שנתיים בלבד. ביוני בכל שנה הביטוח יפקע. המשמעות היא שבזמן זה חברת הביטוח יכולה לשנות את הכיסויים – באופן אחיד לכל המבוטחים בתוכנית.
  • עליית הפרמיה: פעם בשנתיים, עם סיום תוקף הפוליסה, חברת הביטוח רשאית לחדש אותה אוטומטית ולייקר אותה עד תקרה של 10 ₪ לחודש או עד 20% מהפרמיה האחרונה, ללא צורך באישור המבוטח. ייקור מעבר למחיר זה, ידרוש את הסכמת המבוטח.
  • ניתן להוסיף שירותים נוספים לפוליסה, לפי רצון המבוטח והשירותים שחברת הביטוח מציעה. אם המבוטח אינו מעוניין בשירותים נוספים – הוא אינו חייב לרכוש אותם וחברת הביטוח עדיין תהיה חייבת לבטח אותו בפוליסה האחידה. כך גם, אם המבוטח רכש שירות נוסף ומעוניין לבטל אותו. הוא יוכל לבטלו ולהמשיך עם הביטוח בפוליסה האחידה.
  • אין שינוי בתהליך החיתום. עדיין נדרשת בדיקה רפואית העשויה לגרום לייקור מחיר הפוליסה או לכך שלא יכללו בה מצבים רפואיים מסוימים (החרגה). כרגע לא ברור מה יקרה למבוטח שמצבו הבריאותי השתנה במהלך תקופת הפוליסה. מהן זכויותיו ומהן זכויות חברת הביטוח בזמן פקיעת הביטוח.
  • כרגע הפוליסה האחידה מתייחסת לחברות הביטוח בלבד ולא לקופות החולים. כרגע היא גם אינה כוללת השתתפות עצמית של המבוטח או התערבות בשכר המנתח. שינויים אלה צפויים בהמשך. הכוונה לכלול את קופות החולים בפוליסה האחידה תהפוך את הפוליסה הזו לפוליסה במסלול משלים שב"ן. קודם המבוטח ימצה את ההליך מול קופת חולים ולאחר מכן יפעיל את הפוליסה האחידה.

כמו שאמרנו כבר בתחילת המידע שריכזנו כאן. חשוב לקרא ולדעת את נושא הביטוחים באופן כללי אך תמיד מומלץ לחפש ייעוץ מקצועי נוסף.

נשמח אם תוסיפו את תגובתכם לפוסט בתחתית העמוד. למעוניינים במידע נוסף, כנסו וסמנו תחומים רלוונטיים עבורכם, בטופס "שירות ממוקד", בסרגל הצד.

בידקו גם

המצב הפיננסי במדינה ומה משתמע מזה לנו

המצב הפיננסי במדינה ומה משתמע מזה לנו

המצב הפיננסי במדינה ומה משתמע מזה לנו או במילים אחרות איך לשפר את המצב הפיננסי …

2 תגובות

  1. עירית כץ

    לפני נסיעתנו לארה"ב עשינו ביטוח בהראל דרך אסף פולינובסקי. אסף טיפל בענייננו בצורה מופלאה, דאג לסגור את כל הקצוות ואף הוזיל עבורנו את הביטוח בכ 350 שח. אפשר לסמוך עליו ב 100% והקשר איתו מאוד נעים. מומלץ מאוד!

  2. סמדר ישורון

    אסף (פולינובסקי) אתה פשוט נפלא !!!
    בהמלצתה של אלקה הנהדרת העומדת אחרי הפורטל הזה "מעגלי החיים", המעשיר, מלמד, תומך וכו' (תודה אלקה!),
    פניתי לאסף לפני כשנתיים , ומאז אנחנו בקשר מתמשך, כשאסף מלווה אותנו בנאמנות.
    תמיד זמין, תמיד לבבי, אמין, יועץ נהדר ובהחלט עוזר מאד בניהול ענייננו הכספיים.
    ממליצה בחום: תפנו לאסף. כדאי לכם !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות