אזרחים וותיקים וחינוך לערכים ולמנהיגות

אזרחים וותיקים וחינוך לערכים ולמנהיגות

אזרחים וותיקים וחינוך לערכים ולמנהיגות

חינוך ערכים ומנהיגות חשובים תמיד ובמיוחד בתקופה הנוכחית, בה "תוחלת החיים" העולה מאפשרת לנו, האזרחים הוותיקים את הזמן ואת הפניות להגיע לנושאים העוסקים ברומו של עולם. אלה אבני היסוד של החברה האנושית בכלל ושל מדינת ישראל בפרט. מרומו של עניין אפשר וצריך לרדת גם אל האישי והפרטי.

בכל פעם שהזכרנו כאן בפורטל מעגלי החיים את הנושא של שיפור "איכות החיים" התכוונו גם לחשיבה ולמודעות המבוססים על התשתיות החברתיות שלנו. כבר ציינו דברים של מומחים וחוקרים המגדירים ומדגישים את הקשר ביון אריכות ימים, אושר והנאה. כל המידע שאנחנו ממשיכים לרכז בפורטל שלנו מכוון לדרכים שונות ושבילים רבים להגיע לשיפור באיכות החיים.

הפעם אנחנו מעלים דרך חשובה וראשית להגיע למשמעות בחיים. דרך המתחילה בפרטי ובאישי ומגיעה לכללי, לחברתי ולמערכת המדינות כולה. כל עוד אנחנו ניזונים מחוויות רדודות המציפות אותנו בעיתונות, בטלוויזיה וברשות למיניהן, אין לנו פרספקטיבה נכונה לראות את המציאות האמתית. אך כאשר בא אדם חכם, מחנך ומנהיג שהוא גם מלא ערכים  הנה פתאום נפתחות העיניים, מתרחב החזה ואפשר לנשום טוב יותר.

סרטון של כחצי שעה שהגיע אלי מהיו-טיוב הציף בבת אחת את הערכים האמתיים שעליהם גדלנו. אלה מביננו שעסקו כמוני בחינוך לאורך שנים ארוכות, יבינו בצורה מעמיקה של החשיבות של החינוך. אחרים שעסקו לאורך החיים במנהיגות ברמות ובצורות שונות יבינו היטב את הטוטאליות הנדרשת.

כאן למטה תוכלו לצפות בסרטון של האלוף במיל אליעזר שקדי (המצורף בהמשך) כאשר נשא דברים לצוערי בה"ד 1. הדגש המאחד בין כל חלקי העם בישראל כל כך שולט בנאום זה שממש מזרים רוח אחרת רעננה ויפה. במיוחד אהבתי את הדגש שהוא שם על הדוגמה האישית. משהו שלפעמים נדמה לנו שמנהיגים מסוימים בימינו שכחו.

לסיכום: העלינו את הפוסט הזה לבלוג כי היום זה גורלי במיוחד. אלה שלושת ההיבטים החשובים כל כך אם אנחנו רוצים להמשיך ולחיות במדינת ישראל הדמוקרטית והמצליחה להתמודד היטב למרות הסביבה  העוינת. כמה חשוב להדגיש את המאחד בעם במקום המפלג. בימים הקשים האופפים אותנו מדי פעם, אנחנו מחפשים קרני אור. אליעזר שקדי בנאומו זה נותן לנו מבט אחר ומלא תקווה.

כדי להיות קצת יותר אופטימיים, כדי להעז ולחלום על עתיד טוב יותר, כדאי להקשיב עד הסוף.

 

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות