בריאות של חורף - תות שדה, בננה, ותפוז

בריאות של חורף – תות שדה, בננה, ותפוז

בריאות של חורף – תות שדה, בננה, ותפוז

בריאות טבעית, אכילה מודעת ואיכות חיים

נושאים אלה מלווים את מעגלי החיים מאז עלינו לאינטרנט. ריכזנו כאן כמה היבטים ומגמות מובילות בשנים האחרונות. נרכז כאן מידע על בריאות טבעית והקשר שלה למודעות בכלל ולאכילה מודעת בפרט. הבסיס לגישות אלה הוא הקשר בין גוף ונפש. מסתבר כי חשיבות המודעות לתזונה בריאה ובסיסית העסיקה את האנושות כבר לפני 10000 שנה.בנושא הקשר בין תזונה ותודעה עסקו רבים במאה שעברה. הזרם האנתרופוסופי עסק בכך לעומק ולרוחב. אנחנו כאן רק נסב את תשומת הלב לקשר ההגיוני הבסיסי ביותר. הקשר בין בריאות טבעית, אכילה מודעת ואיכות חיים הוא הגיוני. מושגים כמו אכילה מודעת ואכילה אינטואיטיבית באו לידי ביטוי גם בספרים שהפכו לאבני דרך בתזונה.

הקשר בין בריאות טבעית ואיכות חיים חשוב במיוחד בתקופתנו. אנחנו חיים במאה ה 21 המוצפת במזון מתועש, מהונדס ולאחרונה גם מודפס. אך לגבי אנשים וותיקים שנולדו וגדלו במאה הקודמת, הרעיון של בחירה במזון בריא ופשוט עדיין קוסם לנו. לראות את המזון ולדעת ממה הוא מורכב ומאין הוא מגיע בלי לקרא רשימת מרכיבים ארוכה מרגיע אותנו.

בריאות טבעית, אכילה מודעת ואיכות חייםהרפואה, במיוחד זו האלטרנטיבית, דוגלת בהקשבה לגוף וכך לטפח את הבריאות שהיא המצב הנורמלי והטבעי ביותר. ניתן למצוא חומר רב גם על תרופות טבעיות. כאן אולי המקום להזכיר גם את הזרם העוסק בתזונה על פי רפואת הרמב"ם. גישה שיש לה מרחב השפעה ותפיסה הוליסטית הבנויה על מורשת של כמה מאות שנים.

ברשתות החברתיות קמו קהילות בריאות טבעית. קהילות התומכות באנשים המצטרפים למסע בריאות אישי. הסביבה החיובית של קהילה עוזרת ותומכת מאפשרת בצורה טובה לשנות ולשפר את אורח החיים. אם נרד קצת לפרטים ודוגמאות הנה המלצה שמצאנו בנושא בריאות טבעית בחורף. שלושה פירות חשובים שכדאי להוסיף לתפריט במיוחד בחורף: תפוזים, תות שדה ובננות. ראו זאת כתזכורת, את הנימוקים לכך כולנו מכירים. ויטמין C סיבים וחיסון טבעי, נוגדי חמצון, אנרגיה טובה ומקור לאשלגן.

עם מבט השואף לעתיד טוב יותר בו בריאות ואיכות חיים יהיו חזק במודעות שלנו. אנחנו ממשיכים זו השנה השלישית לחיות בתנאי אי וודאות מלאים קשיים. אך מכמה בחינות עברנו בכל זאת שינויים בכוון טוב. ערכים פשוטים ובסיסיים קיבלו מקום מרכזי. תזונה בריאה תופסת מקום מרכזי. בחורף השנה, בין גלי הקורונה, הרשתות והמדיה עוסקות בקולינריה. קולינריה בהיבט מגוון וססגוני. לעתים נדמה כי ישראל הופכת למעצמת קולינריה. בתוך התהליך הזה חשוב לשלב היבטים שונים של תזונה בריאה יחד עם ערכים של קיימות ומודעות.

כרגיל, נשמח לקרא כאן מה דעתכם בנושא זה, אם יש לכם עוד מידע, שאלות, רעיונות, כתבו לנו כאן בתגובות, אלקה יפה

בידקו גם

חוסן אישי רגשי ונפשי בגיל המבוגר

חוסן אישי רגשי ונפשי בגיל המבוגר

חוסן אישי רגשי ונפשי בגיל המבוגר עברנו כמה דברים בחיים, נוכחנו לא פעם כי החוסן …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות