היחיד והקהילה בעידן החדש

היחיד והקהילה בעידן שלנו

היחיד והקהילה בעידן שלנו

במאה האחרונה, זו שהסתיימה לפני 17 שנים הייתה מגמה של ניכור בידול וטיפוח אינדיווידואליזציה. כמו שקורה פעמים רבות, ישנה תנועת מטולטלת וזזים לכוון המנוגד. זו אולי הסיבה שהנושא של קהילה ותפקיד היחיד בתוכה עולה בימינו אלה בצורה חזקה וגוברת. בגיל השלישי אנחנו מגיעים לתובנות עמוקות יותר בנושא זה. מחקרים מראים כי קשרים חברתיים ועיסוק בדברים משמעותיים תורמים לאריכות החיים.

תוחלת החיים העולה במאה ה- 21 מדרבנת אותנו לתכנן תכניות לשנים ארוכות יותר. להקים קהילות כדי להיות פעילים בהן בשנים אלה. אנשים רבים מגיעים היום לגיל 95-100 חלקם בתפקוד טוב ומלא אנרגיות. אנשים אלה הפכו לפנסיונרים בגיל 65-70 ויש להם עוד הרבה לתרום לעצמם ולחברה. קהילה יכולה לעזור בהגשמת רעיונות ופעילויות. לאנשים אלה ברוב המקרים, ניסיון חיים עשיר וכן קשרים שטופחו עם אנשי מפתח מעניינים. עתה, בקהילה, הם יכולים להפעיל קשרים אלה בהצלחה.

לאחרונה הבאנו בדף הבית, סרטון מסדרת TED המדגיש את חשיבות קידום הקהילה ולא על חשבון היחיד. הגישה שלנו בפורטל "מעגלי החיים+60" תמיד הייתה נוטה להדגיש יותר את ה"אנחנו" משמע הקהילה מאשר את ה"אני". רבי לורד יונתן זקס, מציג כמה אנקדוטות מעניינות לגבי גישה זו, המתאימה מאד לבני הגיל השלישי ולתובנות המגיעות בעקבות הניסיון והגיל.

חשיבות ההשתתפות בקהילה העוזרת לניהול אורח חיים נכון ולשיפור וקידום איכות החיים.

המיזם של קהילת פנסיונרים פעילים עלה לפורטל ומתקדם בדרכים שונות. הנושא מעניין ומבוקש על ידי אנשים בגיל המבוגר. עם הפרישה לפנסיה יש יותר פנאי לחברים של פעם ולחברים חדשים מהתקופה האחרונה.

במידה והינכם מעונינים לקחת חלק ולהשתתף במיזם "קהילות פנסיונרים", מלאו שאלון זה.

במידה והינכם מעונינים לקחת חלק בניהול והובלת מיזם "קהילות פנסיונרים", מלאו שאלון זה.

נסיים בדבריו החכמים של הרב סולוביצ'יק: "היחיד והקהילה, אני ואנחנו. היחידים השייכים לקהילה משלימים אלו את אלו. בכל אדם יש משהו מיוחד במינו, נדיר, שאינו ידוע לאחרים; לכל יחיד יש משהו מיוחד לומר, צבע מיוחד להוסיף לקשת הצבעים הקהילתית. לפיכך, כאשר מצטרף האדם הבודד לקהילה, הוא מוסיף מימד חדש למודעות הקהילה. הוא תורם משהו, ששום אדם אחר לא יכול היה לתרום. הוא מעשיר את הקהילה. אין לו תחליף".

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות