זריקת עידוד - בעקבות מציאת חיסון לקורונה

זריקת עידוד – בעקבות מציאת חיסון לקורונה

זריקת עידוד – בעקסות מציאת חיסון לקורונה

כותרות טובות בעיתונות תמיד תפסו לי את העין וגורמות לי להמשיך לקרא בעיון. פרופ' ערן סגל ממכון וויצמן מנתח ב- TheMarker את המצב באמצע חודש נובמבר 2020 בצורה מיוחדת. אנחנו נמצאים במציאות אי הוודאות חודשים רבים. לפני כמה ימים שמחנו לקבל זריקת עידוד לגבי התחלת הצלחה ממשית מוכחת במציאת חיסון לקורונה. אך מסתבר כי הדרך עוד רבה. מצד שני, 9 חודשים של התמודדות עם המגפה הביאה כמה תובנות חשובות שחשוב לשים לב אליהן.

כמו בחיים האישיים, קושי מביא לצמיחה ושינוי, כך כנראה גם בחיים החברתיים של קהילות עמים ומדינות. לדברי סגל ניתן לחזור ל"חיים נורמליים" מסוג חדש גם בלי קשר לחיסון האולטימטיבי. הוא גם מסביר איך תוך חצי שנה או 9 חודשים אפשר יהיה לחזור לעולם שיהיה פתוח כמעט באופן מלא.  נכון, מה שהגדרנו פעם כאיכות חיים הולך להשתנות. החיים הנורמליים החדשים, יכללו כנראה בדיקות שיטתיות שיש להן תוצאות מהירות. התכנסויות וחגיגות משפחתיות יתנהלו בדרכים חדשות ובמקומות יותר פתוחים. יהיו כנראה כמה שינויים משמעותיים במערכת החינוך ובמערכת הבריאות, חלקם לטובה.  עטיית מסכות בתנאים מסוימים, מעבר לעבודה מהבית וומגוון פעילויות המתבצעות דרך ה- ZOOM

חיסוןהמחקר מלווה כמובן בנתונים וגרפים. אני אחת מהאנשים שאוהבים הסברים בגרפים. הגרף המלווה את הכתבה מראה כי שיעור המאומתים, מעל גיל 70, ירד מאד יפה ב- 4 החודשים האחרונים. גם הירידה בתמותה ניכרת. מחקרים מעודדים אלה תומכים בהשערות של החוקרים במכון וייצמן לגבי תהליך היציאה מגלי הקורונה. לדעתם כדי שההתקדמות תוכל לקרות צריך שילוב של גורמים. חלק קורים כבר עכשיו מעצמם והם חינם. חלק גדול אחר מחכה להשקעה של תכנון, כסף ומאמצים.

פרופ' סגל טוען כי נדרשת פעולה נחושה של ממשלות. לכן, הוא מעריך שיהיו מדינות שיצאו מהמשבר מהר יותר ויהיו כאלה שיתקעו בו לאורך זמן. לא רק שיעורי התמותה בכל מדינה חשובים אלא גם קצב ואופן היציאה מהמצב תהיה חשובה לא פחות. הוא מפרט כמה פעולות חשובות מרכזיות שממשלות צריכות לנקוט. בראש וראשונה, בדיקות המוניות משוכללות וממוקדות המאפשרות גם מעקב וקטיעת שרשרות הדבקה. העלויות של פעילות כזו הן גבוהות אך ההשקעה הכספית תחזיר את עצמה בפתיחת הכלכלה.

הפן האישי צריך לעבור גם הוא שינוי ומיקוד נוסף. מודעות לאורח חיים בריא, לקיחת אחריות ודאגה להעלאת חיוניות האישית, לחוסן הגופני והנפשי יהיו יותר נפוצים ומדוברים. לסיכום, כפי שאנחנו משתדלים תמיד, צריך לראות את חצי הכוס המלאה בדרך ליציאה ממצבי אי וודאות ובמקרה הזה, של הקורונה, צפויים שינויים איכותיים לטובה.

כמו תמיד, אודה על תגובות (כאן למטה..). דעות והעלאת שיח

בהצלחה לכולנו, אלקה יפה, יוזמת מעגלי החיים+60

בידקו גם

ימי מלחמה - הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות

 ימי מלחמה – הקיבוצים, הכפרים והחקלאות הקיבוצים, הכפרים והחקלאות – הם האפוד הקרמי של המדינה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות