פרוייקט גמר מגמת צילום המיוחד והמאחד

פרוייקט גמר מגמת צילום – המיוחד והמאחד אותנו

פרוייקט גמר מגמת צילום – המיוחד והמאחד אותנו

אז מה בעצם המיוחד והמאחד אותנו בימים קשים אלה? אנחנו, הדור הוותיק עוברים תקופה מאתגרת בחצי השנה האחרונה במיוחד. פעמים רבות יצא לי לחשוב מה בעצם חושבים ומרגישים בני הדור הצעיר, הנכדים שלנו. בתזמון מעניין במיוחד, הנכדה שלי סיפרה לי כי עבודת הגמר שלה במגמת הצילום בביה"ס ויצ"ו נהלל עוסקת בדמויות המרכיבות את עם ישראל היום.
הלכנו כמובן לתערוכת הגמר, הצילומים והטקסט הקצר שהיא כתבה הדהימו אותי בבהירותם ובהתמקדותם בשאלה: "נחש מי?" 
ביקשתי ממנה להעלות את העבודה כאן, כדי שגם וותיקים אחרים יוכלו ליהנות.
תמיד מרגש אותי לגלות עד כמה ניתן, באמצעות אמנות הצילום והמילה הכתובה, לתמצת את המורכבות שלנו כישראלים בדור הזה. וכאן לפניכם צילום קיר המייצג, בליווי טקסט קצר  – וזה אומר הכול!
*******

נחש מי?

נחש מי!

נחשי מי נולד למשפחה מסורתית

נחש מי שירת בצבא

נחשי מי מחזיק בדעה שמאלנית

נחש מי אוהב מוזיקה מזרחית

נחשי מי דור שני לניצולי שואה

נחשו את מי משייכים לאוכלוסייה מסוימת רק בגלל המקום שממנו היא מגיעה, איך שהוא מתלבש, מה שהם אוכלים, מקום שבו הן גדלו, מבטא ששומעים כשהיא מדברת, דעה שהם חושבים.

נחש מי ישראלי.

מייצג פרוייקט גמר
הפרויקט מורכב מ15 תצלומים 20X30 10 פורטרטים צבעוניים של אנשים המייצגים קהילות שונות בחברה הישראלית, ועוד 5 תצלומים בשחור לבן של תקריבים (Close up) שמראים רק חלקים מפניהם של האנשים המופיעים בתצלומים הצבעוניים.

 

אנשים ממהרים לשפוט אותך על פי הסביבה שלך ועל פי המראה החיצוני בגלל סטיגמות שקיימות בחברה הישראלית כבר שנים, אבל ברגע שמוצג רק תקריב מסוים מבלי להראות את המסגרת של אותו בן אדם או מאיפה הוא מגיע אז אין באמת הבדל בין החילוני לדתי ובין העולה החדש ולצבר. 

העבודה שלי מתעסקת בייצוגי קהילות שונות המרכיבות את החברה הישראלית. החברה בארץ שלנו מורכבת ממגוון של אוכלוסיות ותרבויות שונות שחיות זה לצד זה- לטוב ולרע.

בחרתי בנושא הזה בעקבות אירועי השביעי באוקטובר.
 אחרי אותם אירועים ידעתי שאני לא רוצה להתעסק במלחמה עצמה אלא במה שאני חושבת שצריך להפיק ממנה – אחדות, חמלה אחד כלפי השניה, כבוד גם לשונים מאיתנו שחיים לצידנו לא משנה באילו מחלוקות אנחנו נמצאים. אחרי תקופה ארוכה של פילוג בחברה הישראלית, בשנייה אחת התלכדנו בכדי לפעול לאותה מטרה, שנרגיש כאן בטוחים, בין אם זו התגייסות למען החקלאות, למען חיילי צה"ל, למען המפונים מהעוטף או משפחות החטופים.

בסוף כולנו ישראלים!

בידקו גם

מבצע סבתא - סרגניות וסרגן של מרכזי היום חיפה והקריות

מבצע סבתא – סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות

מבצע סבתא סרגניות וסרגן של מרכזי היום שילה בחיפה והקריות   זמנים קשים, מלחמה בדרום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות