איך ליצור הכנסה נוספת

איך ניתן ליצור הכנסה נוספת למשק הבית?

איך ניתן ליצור הכנסה נוספת למשק הבית?

הכנסה נוספת, עבודה חלקית, הכנסה פאסיבית

אחד המאפיינים המובילים בחיי אזרחים וותיקים במאה ה- 21 היא תופעת החתירה להכנסה נוספת. הכנסה כתוצאה מעבודה חלקית ואם אפשר, תוך מימוש והגשמה עצמית. העלייה המתמדת בתוחלת החיים, מעלה בעיה כלכלית פיננסית. בטחון כלכלי חשוב בכל גיל אך חשוב במיוחד בגיל השלישי. נושא זה מהווה אתגר מרכזי בעולם וגם בישראל.

הבסיס הנוסף המשלים את התמונה היא "התנהלות כלכלית נכונה".זה יכול לעזור כאשר קיימת לאזרח הוותיק פנסיה סבירה, חסכונות משנים קודמות וגם נכסים נוספים. במקרים בהם המצב אינו נשען על משאבים שנבנו בשנים קודמות הבעיה של הקיום יכולה להיות חריפה ממש. מחזות של קשישים המחפשים מציאות בפחי אשפה או הומלס בגיל מבוגר הן תמונות קשות במיוחד בחברה בה הכול פתוח וגלוי לעין מצלמות התקשורת.

מחקרים וסטטיסטיקות מראים כי במאה שלנו חיה וקיימת קבוצה גדלה והולכת של אזרחים וותיקים, הנמצאים במצב פיזי ונפשי טוב. מדובר כאן באנשים אשר ה"גיל הכרונולוגי והגיל הפונקציונלי"שלהם אינם זהים. הם מסוגלים, רוצים וצריכים להמשיך לעבוד על במטרה לשמר עצמאות כלכלית ולהמשיך לקיים רמת חיים טובה ומכבדת. גם מחקרים פסיכולוגיים בנושא האושר מראים כי פרישה לגמלאות ללא המשך עשייה ופעילות מאיצים את תהליך ההזדקנות ופוגעים באיכות החיים.

עם התפתחות השימושים באינטרנט יותר אנשים בגיל השלישי, פונים לאפיק הכנסה נוסף. יצירת מוצר דיגיטלי מהידע שלהם והפיכתו למוצר מוכר המביא להכנסה נוספת. אפשר לבדוק מראש האם בניית מוצר דיגיטלי מתאימה לכם אישית, אולי תרצו להתנסות בה בעזרת הדרכה מתוכננת היטב?

העובדות מראות כי "יעוץ פיננסי לאזרחים וותיקים"הנעשה בצורה מקצועית תוך היכרות עם הזכויות המיוחדות שיש לאזרחים וותיקים יכול לעזור מאד כאשר המצב מבוססת על משאבים טובים שהושגו בעבר. כדי לתת מענה לאזרחים וותיקים המעוניינים להתקדם בתעסוקה מלאה או חלקית בגיל המבוגר קמו לאחרונה תכניות ארציות שונות. אחת הידועות היא "דרוש ניסיון". תכנית זו היא תכנית הדגל בישראל של ימינו והיא חותרת לדאוג לתעסוקת אזרחים וותיקים. המיזם נוצר בשיתוף המשרד לשוויון חברתי, עמותת "והדרת – הכוח השלישי (ע"ר)" ובסיוע עמותת מטב. הפרויקט הוא בעצם פורטל תעסוקה המתמקד במחפשי עבודה שהם אזרחים וותיקים. במקביל התכנית פועלת מול מעסיקים כדי לעודד אותם להעסיק וותיקים ולעקור את תופעת הגילנות הקיימת היום.

באתר "דרוש ניסיון" בנו בצורה נגישה מרכז השמה וירטואלי לאזרחים וותיקים. המרכז כולל מוקד טלפוני, סדנאות הכנה  לראיון עבודה וריענון כישורי מחשב על פי הצורך. גם בארגונים אזוריים וארציים נוספים מחפשים דרכים לרתום אזרחים וותיקים המעוניינים להמשיך לתרום באופן משמעותי לצמיחת הכלכלה בישראל. הצד השני, החשוב לא פחות הוא פיתוח הגישה המאמינה כי כל אדם יכול להמשיך ולהתפתח כמעט עד יומו האחרון. אם נצליח לראות את הזכות להגשמה עצמית כזכותו של כל אדם בכל גיל, הרי שנצליח לחיות בחברה בריאה ואיכותית יותר.

בתשתיות של המיזם שלנו, הקמה ופיתוח של פורטל המידע לגיל השלישי, הגורם הכלכלי היווה את אחד מעמודי התווך בדרך לאיסוף, מיון וארגון המידע. גם במיזם השני, הקמת "קהילות פנסיונרים פעילים" הנושא התעסוקתי כלכלי עלה כבר בשלבי ההתארגנות הראשונים. כבר ברעיונות הראשונים לפעילות אפשרית במפגשי הקהילות הגאוגרפיות עלו נושאים הקשורים בתעסוקה והכנסה. בקשות נוספות הביאו אותנו לארגון "לוחות דרושים פנסיונרים"אשר ימשיך ויתעדכן ויתפתח בעזרת שיתופי פעולה אזוריים חדשים. אחת החדשות היא תכנית "מעברים בעמקים".

במהלך איתור צרכים אמתיים המתמיד שלנו, הגענו לצורך מיוחד של אזרחים וותיקים בנושא תעסוקה, כלכלה, הכנסה נוספת. נראה לנו כי גילינו את הצורך המותאם ביותר לגיל זה. השקעה במיזם אישי של "יצירת מוצר מידע דיגיטאלי"המבוסס על ידע וניסיון שנצבר בשנים קודמות ואשר יש לו סיכוי טוב להימכר ולהביא להכנסה פאסיבית טובה המשלימה את המערך הכלכלי של הוותיק.

לסיכום, המשך ההתקדמות לשיפור ההכנסה הנוספת של הפנסיונרים, האזרחים הוותיקים של המאה שלנו חשובה ביותר ועדיין איננו רואים את האופק הבהיר. המטרה הכללית החשובה מבחינה אישית וחברתית גם יחד היא להפוך את האזרח הוותיק לנכס לחברה במקום להיות לנטל. ככל שנצליח להגיע למודעות העצמית הטובה של האזרחים עצמם, יחד עם התובנות הכלכליות החדשות בחברה, כן ייטב.

 

בידקו גם

תכנון פיננסי ומקסום הטבות מס בגיל השלישי

תכנון פיננסי ומקסום הטבות מס בגיל השלישי

מפגשים – תכנון פיננסי ומקסום הטבות מס בגיל השלישי הנושא של זכויות והטבות לאזרחים וותיקים …

2 תגובות

  1. צילה רייז

    הכל נכון. אך לא הבנתי. האם אתם נותנים ייעוץ, מייצרים קבוצה? ברור שיש אנשים גם בגיל 70 פלוס שהפער בין הגיל כרונולוגי ובגיל האמיתי הפונקציונלי הוא גדול מאד. קובעים פה אנשים שמכריחים אותם לפרוש בגיל מסוים מהעבודה לא רק מבחינה כלכלית. יש לכם הצעות? איך מצטרפים?

    • צילה שלום.
      יש לנו פרוייקט "קהילות פנסיונרים פעילים ומרוויחים בכיף" בו אנו עוזרים לקבוצות פנסיונרים להתאגד לקהילות איזוריות קטנות שפועלות ביחד לטובת מטרה משותפת.
      את מוזמנת להיכנס ולקרוא עוד בנושא ולמלא שאלון (למשתתף או למארגן/מנהל) ששיאפשר לך להשתבץ באחת מהקהילות, המתגבשות בימים אלו ממש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תפריט נגישות